Gå til innhold

Skarv i klassisk positur ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott nærbilde av Skarven her ja! Her posserer den flott på opphøyet sitteplass.

( Pirk: kunne ønske meg noen flere detaljer i fjærdrakten - altså litt skarpere, men bildet er kanskje tatt på stor avstand.)

 

Besate hilsen

Nils Christian

 

Hei, Nils Christian.

Takk for hyggelig kommentar og konstruktiv kritikk ! :)

Bildet er tatt med kamera på stativ (Manfrotto), og live-view samt mirror lock-up ble benyttet for optimalt fokus.

Sigma 150-500 mm F/5.0-6.3 APO DG OS HSM ble benyttet på full tele, og dette objektivet er dessverre kjent for å være litt soft og kontrastfattig over 400 mm.

Avstanden var omlag 42-43 meter, og dette, samt solreflekser fra vannet, kan, - tillegg til optiske begrensninger som nevnt ovenfor, ha bidratt til at skarphet og kontrast ikke er på optimalt nivå.

Jeg er derfor spent på hvordan Tamron 150-600 mm vil bli mottatt av DXO og Photozone.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert! En fantastisk opplevelse må det ha vært.. Var heldig selv for et års tid siden og fikk oppleve denne spennende fuglen på Mølen- Utifra blendervalg vil jeg anta du ønsket litt miljø rundt fuglen (dybdeskarphet). Ser du har en lav iso. Vil tro at ved å øke denne så ville du hatt flere valgmuligheter på både når det gjelder lukkerhastighet og blender. Men ting skjer så fort når disse plutselig dukker opp, og vi forsvinner inn i en annen verden av fascinasjon og glemmer alt annet :) Det skjedde i alle fall med meg. Jeg var nærmere enn deg, men hadde dårligere utstyr. Lærte mye av det, og ikke minst det var en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. :)

Endret av Jentungen1
Lenke til kommentar

Hei Albert! En fantastisk opplevelse må det ha vært.. Var heldig selv for et års tid siden og fikk oppleve denne spennende fuglen på Mølen- Utifra blendervalg vil jeg anta du ønsket litt miljø rundt fuglen (dybdeskarphet). Ser du har en lav iso. Vil tro at ved å øke denne så ville du hatt flere valgmuligheter på både når det gjelder lukkerhastighet og blender. Men ting skjer så fort når disse plutselig dukker opp, og vi forsvinner inn i en annen verden av fascinasjon og glemmer alt annet :) Det skjedde i alle fall med meg. Jeg var nærmere enn deg, men hadde dårligere utstyr. Lærte mye av det, og ikke minst det var en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. :)

 

Hei, Laila.

Tusen takk for hyggelig, utfyllende og nyttig kommentar, - det var fint at du fortalte om din egen erfaring med skarv ! :)

Det er en staselig fugl, og vi får ønske hverandre lykke til med nye bilder ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Halajsen Albert !

 

 

Herr Skjauff sier det og jeg kan legge til at det er et godt forsøk og lykke til med neste skarvbilde :) Sola er tilbake hos meg på torsdag og jeg jakter, med linsa, på prakærfugel som er i havna nå :)

 

Ha en fin dag, kveld, :)

 

Med hilsen

Leif :)

 

Hei, Leif.

Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar, - det blir nye muligheter når dagslyset blir bedre ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

 

Halajsen Albert !

 

 

Herr Skjauff sier det og jeg kan legge til at det er et godt forsøk og lykke til med neste skarvbilde :) Sola er tilbake hos meg på torsdag og jeg jakter, med linsa, på prakærfugel som er i havna nå :)

 

Ha en fin dag, kveld, :)

 

Med hilsen

Leif :)

 

Hei, Leif.

Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar, - det blir nye muligheter når dagslyset blir bedre ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Ja Albert nå kommer. Fotolyset. ;-)

 

Med hilsen

Leif ;-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...