Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Beregne karakterpoeng med ny og gammel reform


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal søke på høyere utdanning nå for første gang, og greier ikke å finne ut av hvordan jeg beregner karakterpoengene mine når jeg har vitnemål fra både Reform 94 og Kunnskapsløftet.

 

Har sendt mail til både Samordna opptak samt høgskolen jeg skal søke på, uten å få noe hjelp. Samordna viser bare til hvordan man beregner dette når man har enten eller, ikke når man har begge deler.

 

Har altså: GK, VK1, VG2, VG3 å tok like før jul alle fagene jeg manglet for å få studiekompetansen (privatist/bare eksamener).

 

Noen som kan dette? Noen fag som ikke skal telles med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mtp at du har vitnemål fra reform 94 vil jeg anta du går under 23/5 regelen? Videre skal SO prøve deg i alle mulige kombinasjoner for å se hva som gir deg høyest karakter. Dersom du har god karakter i de seks grunnfagene vil nok 23/5 regelen lønne seg. Dersom du har ok snitt fra kunnskapsløftet og ønsker å benytte alders- og tilleggspoeng vil nok vanlig poengberegning lønne seg. Send inn alt du har med følgeskjema til den behandleren du får tildelt etter søknad til SO så ordner nok dette seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...