Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter bytte av kjøler


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg byttet idag fra stock kjøler til Noctua NH-D14 noe som ikke gikk helt problemfritt.

Når jeg skulle fjerne den gamle kjøleren var pastaen blitt som lim og nektet å slippe cpu, etter lang tid med fikling og roting måtte makt til. Det er her jeg frykter skaden kan ha skjedd, for når jeg til slutt klarte å løfte kjøleren opp fra hovedkortet så ble cpu med opp, selv om klemmene til cpu var lukket.

Jeg kunne ikke finne noen skader på cpu(bøyde pinner) og den gikk på plass igjen uten noe problem så jeg bestemte meg for å montere ny kjøler og teste.

Nå når jeg prøver å starte den opp får jeg ingen bilder på skjermen og memok led lyser konstant rødt. Har lest manuallen opp og ned flere ganger uten å finne annet enn at lyset lyser hvor problemet med maskinen ligger.

Jeg har sjekket alle kabler testet ram i annen pc, sjekket med annen ram i denne maskinen uten at noe hjelper. Koblet ut harddisker og cd rom, niks.

Fjernet så batteriet på hovedkortet og ventet 5 min før jeg satte det inn igjen, men nei. Om jeg starter uten batteriet så slukker memok lyset å lyse og cpu lyset begynner istedenfor.

Nå er jeg tom for ideer og trenger hjelp.

oppsett
Asus M5a99x Evo R2.0
AMD fx-8320
Asus Raedon HD 7750
Kingston DSR3 HyperX blu 1600MHz (16gb)
Crosair CX 600W PSU

En Ocz ssd
og 2 barracuda hdd

Alt er montert i et fractal design define r4 kabinett.

 

Dette er det jeg kommer på i farten, håper noen kan hjelpe.

Regner med det er hovedkortet som har gått til hel****, men håper noen kan ha et tips i ermet før jeg event sender det inn.

 

Edit: Fikset skrive feil

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...