Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Shuttle SX79R5 - Problem med (alt?)


Anbefalte innlegg

Hei...

Skriver til dere i frustrasjon over min ny innkjøpte Shuttle SX79R5. Mitt nåværende problem er at jeg ikke får videoutgang, men jeg misstenker at problemer ligger dypere..

 

Anser følgende spesifikasjoner som relevante:

Shuttle SX79R5

EVGA GTX 670

Crucial Ballistics 16GB RAM (1600MHz)

Intel i-7 4820K (LGA2011)

 

Så kommer vil til selve problemet. Når jeg starter opp datamaskinen så starter både GPU og CPU vifte, men det skjer ingenting på skjermen. Datamaskinen gir heller ikke fra seg en eneste lyd.. I dette tilfelle skal jeg vel kunne høre det såkalte POST-"beep(ene)" om BIOS-en kjører en (u)suksessfull oppstart? Jeg har forøvrig prøvd å starte opp uten RAM, GPU, CPU osv uten noen nevneverdig forskjell. Datamaskinen ble levert med kabinett og hovedkort og alt av kabler var allerede tilkoblet, så jeg anser heller ikke det som et problem. CPU kan bare monteres en vei og GPU har jeg tilkoblet korrekt antall kabler til (til og med sjekket youtube for tutorials for å være helt idiot sikker). RAM-en har jeg for så vidt ingen måte å teste, men har prøvd å starte opp med kun en brikke om gangen hvor jeg har testet begge brikkene.. Har også prøvd å starte opp med et GT 8600 skjermkort, uten hell...LED-en i musen lyser forøvrig i det jeg starter opp maskinen, men det kommer aldri tilbake igjen. SSD og HDD har jeg ikke tatt meg bry til å montere før jeg får start på maskinen. Har også forsøkt CMOS, uten hell.

 

Er det noen som har ett godt råd på hva jeg kan forsøke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke får noen beep i det hele tatt så er det som regel cpu som er feilen..

 

Edit: har lest litt om pc din det ser ut som du må oppdatere bios for og bruke cpu din.

Få leverandør av pc til og levere deg en ny bios-chip..

 

http://www.shuttle.eu/fr/news/view/support-for-the-latest-intel-core-i7-processors-for-socket-lga2011-ivy-bridge-e/e12e1b8a1a/29/

Endret av alfal
Lenke til kommentar

Takk for svar! Fikk akkurat det samme svaret fra Shuttle i dag. Det er jo helt absurd at man ikke kan bruke 4xxx generasjon modeller på en helt ny datamaskin. Er vel ikke helt normalt å ha prosessorer liggende

 

Dear xxx

SX79R5 needs the latest BIOS for i7-4xxx CPU models. Otherwise
the system cannot run properly. You need to update the BIOS with
an older CPU or an external EEPROM machine, in advance.

http://download.shuttle.eu/Mirror/XPC/SX79R5/Bios/SX79R000.201.ZIP

Please don't hesitate to contact us, if you have any other questions.

---
Best Regards

Maik Baumgarten
Technical Support

Shuttle Computer Handels GmbH
Fritz-Strassmann-Str. 5 / 25337 Elmshorn, Germany

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...