Gå til innhold

Hva slags kamera burde jeg kjøpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg står det nå mellom Canon PowerShot A70 og Sony CyberShot DSC-P72. Etter grundig vurdering ser det ut til at jeg ender opp med det førstnevnte, bl.a. pga bedre videofunksjon og billigere minnebrikker.

 

Ser ut til at det blir A70 + 256MB Kingston CF for ca 3550,- med frakt.

Noen som kan kommentere på det, evt. vet om et bedre alternativ?

Lenke til kommentar

Ok en liten oppdatering her :woot:

 

Er ikke jeg som skal kjøpe kameraet hehe så prisklassen har "steget" litt.

Vi skal muligens kjøpe det over nettet i USA også skal onkeln min som bor i usa ta det med bort hit, har også tenkt å investere litt mer penger.

 

Så folkens help me out here :)

Leter nå etter ett kamera i 4000-5000kr prisklasse som har alt av funksjoner og er bra osv :)

 

Takker for all hjelp jeg har fått hittil og takker på forhånd for alle fremtidige svar :)

Lenke til kommentar
For meg står det nå mellom Canon PowerShot A70 og Sony CyberShot DSC-P72. Etter grundig vurdering ser det ut til at jeg ender opp med det førstnevnte, bl.a. pga bedre videofunksjon og billigere minnebrikker.

 

Ser ut til at det blir A70 + 256MB Kingston CF for ca 3550,- med frakt.

Noen som kan kommentere på det, evt. vet om et bedre alternativ?

 

Hvor står det om cannon kameraet?

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på canon powershot A80. Dette kameraet blir lagt ut for salg i disse dager. det er en forbedring av A70, med bl.a. vendbar lcd, 4 mpx, og en del andre nye finesser. Vil absolutt anbefale å ta en titt på det kameraet. Har selv bestilt det. Det koster ca. 4000 - 4500 kr. etter hvor du kjøper det.

 

dessverre har jeg ikke fått lest noen tester av kameraet ennå, men du kan se hva canon sier om kameraet her:

http://www.powershot.com/powershot2/a80/index.html

Lenke til kommentar

Enig i det at det er en litt liten lcd skjerm, men den er like stor som A70. Jeg mener at når skjermen er vendbar, veier det godt opp for det at det er liten skjerm. Jeg mener man får mye for pengene om man kjøper dette kameraet. Det skal mye til å finne et kamera i denne prisklassen hvor absolutt alt er helt bra.

Lenke til kommentar

Du burde sjekke prisene i USA på de aktuelle kameraene, da prisene

der er ganske mye lavere enn her i landet. For 5000,- kan du nok få et

kamera som koster nærmere 7-7.500,- her i landet.

Du er i en ønskeposisjon for en kamerakjøper, er nå min mening. :wink:

 

Det er ikke sikkert du får norske menyer på kameraet. Sjekk også garantier etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...