Gå til innhold

OpenGL spill nekter å starte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Ingen OpenGL spill vil starte. Dvs. jeg fikk Wolf - ET til å starte nå, men det er kun hvis jeg enabler sekunder monitor(?) selv om spillet spilles på hoved monitor!

Er det noen som har noe idé om hva som foregår, eventuelt noen smarte tips? Jeg har avinstallert og re-installert cat. 3.7 (Det er forresten snakk om et R9700 PRO kort).

Let me know.

EDIT: Ja, nå fikk jeg ihvertfall Jedi Knight II: Outcast, Wolfenstein og Wolf - ET til å starte, men det er altså kun når jeg enabler den andre monitoren i tillegg. Weird?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kan være driverne. Har du sjekka på forum eller lignende hos ATI? Kan være et kjennt problem, og da kan det finnes en patch/workaround...

Mvh.

S.

Skrevet

samma skjedde med meg i jadi academy

alt jeg gjorde var å instalere ny 3d kort driver så funka det fint

rare var at dagen før så virka spille perfekt

Skrevet

Hmm, jeg har kjørt en helt clean install av 3.7 hvor jeg først avinstallerte alt som har med ATI å gjøre på maskinen. Det er samme story. Men det er vel egentlig ikke noe problem. Bare veldig rart?! Før så var problemet motsatt, nemlig at man ofte måtte disable secondary monitor. Uansett, det er nok OpenGL som ikke er så glad i flere monitorer. Jeg har ihvertfall ingen problemer med DX spill. I tillegg har jeg en litt sær config siden jeg kjører to skjermkort. Atlså et R9700 PRO og et R7000. Ved OpenGL spill så må jeg disable R7000 kortet ellers å ligger frameraten på mellom 10-30 i Wolf. Med DX spill er den ingen forskjell.

En annen ting, selv om det mulig er innbildning, det virker som jeg får høyere framerate hvis jeg kjører secondary monitor som primary(?).

EDIT: Annen hver gang jeg starter Wolf - ET så får jeg opp unsafe bla bla bla (rekker ikke å lese hva som står) hvor den starter alt i default settings, altså 800x600 så må jeg sette opp configen igjen. Slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...