Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Overgang for Audi A3 8P


Bruno Mars

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor opplegget på Audi er så himla komplisert! :realmad: [/rant]

 

Min 2003 Audi a3 8P har aftermarked- spiller. En Kenwood med blant annet Bluetooth og DAB. Problemet er at den spiller ikke på høyttalerne bak. Og det er jo ikke noen ledninger som jeg kan se bak spilleren som skulle gått bak (har sjekket ledningsdiagram i Haynes-boka). Spilleren er koblet rett på bilen med medfølgende ISO-overganger. Og alt fungerer bra utenom høyttalerne bak, samt at det ikke er tenningsstrøm baki der heller, så jeg må slå av spiller manuelt etter jeg har slått av bilen.

 

Det som er litt rart er at på spilleren så går det jo ut to ISO-kontakter - en svart og en brun. Den ene til strømdelen, og den andre til høyttalerne. Men på bilen er det også en tredje ISO-kontakt, som ikke passer noe sted (CANBUS?). Lurer på om det er denne delen som fører til at jeg ikke får lyd bak? Ifølge ledningsdiagrammet så er det ingen av ledningene på denne ISO-kontakten som er høyttaler-ledning.

 

Finnes det en god ISO-overgang for dette? Har sett litt rundt og finner ingen overgang med 3 ISO-kontakter.

 

Og hvorfor i svarte finnes det ikke noe særlig guider på nettet rundt dette? Finner jo lett koblingsskjemaer o.l på feks Hyundai Coupe og Fiat Punto liksom, men mye vanskeligere å finne på Audi A3... :shrug:

 

Vet ikke hvilket system som sto i originalt desverre, men er en 2003 modell. Ikke Bose.

Endret av Bruno Mars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sikkert orginal forsterker til høyttalerene baki, og dette er den tredje kontakten til. Hvis det er det, så trenger du en slik: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1162_1165/products_id/2360 Er det canbus også, så trenger du en slik: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1162_1165/products_id/5289 ELLER finne en plass som har spenning kun med tenningen på, og koble den til den røde ledningen i isokontakten ;)

Lenke til kommentar

Takk. Du var litt dog litt for sent ute. :p Jeg fant ut at det var trekt ledninger fra hver av høyttalerne bak til anlegget, men de lå nedi der, så jeg fant de bare helt tilfeldig. Er nok som du sier, men da har eieren før den jeg kjøpte av lagt opp de kablene. Hun hadde forøvrig lagt opp kabler til bass bak. (Bilen er forøvrig tidligere eid av en gatebil-babe. Husker ikke navnet, men tror hu var fra Bergen). :)

 

Det som dog er merkelig er at det kommer lyd ut på alle høyttalere når jeg spiller fra radio eller aux. Men ikke fra Bluetooth. Da kommer det fortsatt bare foran (har ny Galaxy Note3 og spiller fra Spotify). Men jeg tror det finner en firmware-oppdatering til spilleren så skal nok prøve det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...