Gå til innhold

IBM PS/2 model 30-286


oleskaren

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en gammer IBM PS/2 model 30-286. Problemet jeg har er at den kjører et menysystem jeg ikke vet hva heter, og at det har oppstått en feil som gjør skriften på menyen samme farge som bakgrunn (se vedlagt bilde).

 

jeg er intressert i å vite om det er noen som har peiling på dette menysystemet og gjerne har en tilsvarende datamaskin selv som kan forklare meg hvordan å få endret fargen igjen.

 

Hvis ikke så vet jeg det skal være mulig å få installert OS/2 eller windows 1,2 og muligens 3.x på den. Men jeg har da ikke disketter selv og tenkte noen vet hvor jeg kan få tak i slike installasjonsdisketter.

 

post-296135-0-03467600-1386774289_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Personal_System/2

 

Oj, den var gammel :-)

Jeg ANTAR den kjører en gammel DOS versjon, det er jo kommandobasert. Skal ikke påstå noe, men om alt fungerer burde man kunne lagt inn DOS og eventuelt en gammel windows versjon for å få "normal" GUI på den.

 

På den tiden redigerte man autoexec.bat og config.sys slik at etter at PC bootet startet valgfritt program. Dvs, ville man starte i DOS gjorde man ingenting men utover det la man til filbanen til .exe eller .bat til programmet man ville starte.

Man kan kanskje grave frem en gammel norton commander også for å få en bedre filbehandler.

 

http://www.hardware.no/artikler/ms-dos/8300

 

Vet ikke helt hva du må ha den opp og gå for. Er det bilder osv du vil ha ut bør det være mulig å kjøre et backupprogram fra noe eksternt som skanner harddisken og henter ut bildefiler, dokumenter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...