Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WiFi Link IPTV


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har IPTV fra Get via fiber.

 

Idag har vi trekt kabel til stue og et rom i 2. etg. Hussentralen står på et kott i 2.etg.

 

Vi har en tv i 1. etg, der det ikke er mulighet for å trekke kabel, uten å gjøre store inngrep.

Planen min da er å sende TV signalene trådløst. Det er Cat5e standarden som brukes, så teoretisk burde ikke dette være noe problem. Er ikke store avstanden i luft linje heller.

Men, vi har en Apple Airport Extreme som står som router til internett fra samme hussentral. Denne har DHCP og NAT aktivert, da vi kun får en offentlig IP-adresse hos ISP.

 

Jeg har en teori om at ISP har eget VLAN til internett og eget VLAN til feks IPTV og IP-telefon.

 

Har dere noen forslag der jeg kan plugge ethernet i en trådløs sender, å sende TV-signalet trådløst til en mottaker i 1etg.
Bare en link. Helst med ac-standarden, slik at jeg får litt båndbredde.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe at Get gjør som andre, og kjører IPTV trafikk og internett trafikk via to forskjellige vlan.

 

Hvis du skal få en router til å sende IPTV trafikk via wifi, og bruke den som en router for internett, så må du ha 2 forskjellige interface på routeren som du må definere.

 

Dette vil bli mye plunder, antagelig er det enklere for deg å kjøre trafikken via strømnettet (om du har mulighet for det).

 

Tenker da på noe ala :

http://www.komplett.no/search?bn=10273&category=10273_Nettverksprodukter&q=*%3A*&subcategory=10292_HomePlug%2FPowerline

Er ikke umulig å sende via WIFI, men mtp. at det er mye trafikk som går for HDTV, så vil jeg tro denne løsningen vil fungere bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...