Albert Andersson Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Måke nyter høstsola ... . Bildet er fjernet.
Lisbeth Grendal Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Hei Albert. Ja, denne måka ser virkelig ut som om den nyter høstsola. , og virkelig nyter friheten. Flott uttrykk på fuglen, og herlig blått luftrom Igjen en nytelse å se bildet ditt Mvh Lisbeth.
Albert Andersson Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Skrevet 3. desember 2013 Hei Albert. Ja, denne måka ser virkelig ut som om den nyter høstsola. , og virkelig nyter friheten. Flott uttrykk på fuglen, og herlig blått luftrom Igjen en nytelse å se bildet ditt Mvh Lisbeth. Hei, Lisbeth. Tusen takk for nok en hyggelig og positiv kommentar ! Vennlig hilsen Albert.
KakeMonster3 Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 wow! Hvordan klarte du å fange den så skarpt i bevegelse? Veldig stilig.
Albert Andersson Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Skrevet 4. desember 2013 wow! Hvordan klarte du å fange den så skarpt i bevegelse? Veldig stilig. Hei, Nomad69. Kameraet står innstilt på kontinuerlig autofokus, "AF-C" (Nikon), og midterste AF-punkt i søkeren blir benyttet. Relativtt stor blenderåpning, for eksempel F/4.0-5.6 (blenderprioritert eksponeringsprogram, "A") og ISO-verdi i området 1000-1600 vil gi en rask lukkertid, - 1/640 - 1/2000 sek. Jeg forsøker så å holde den flygende fuglen i fokuspunktet inntil fokus blir "låst" stabilt, venter til avstanden er bra, og trykker på utløseren. Med litt trening går det rimelig greit å synkronisere bevegelser slik at kameraet følger fuglen uten for mye slingring. Det er spennende, - så lykke til ! Vennlig hilsen Albert.
KakeMonster3 Skrevet 4. desember 2013 Skrevet 4. desember 2013 Absolutt noe jeg vil sette meg inn i med tele-linsa mi! Takk :-)
Albert Andersson Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Skrevet 4. desember 2013 Absolutt noe jeg vil sette meg inn i med tele-linsa mi! Takk :-) Hei, Sindre. Ta gjerne kontakt dersom det er noe du tror / håper jeg kan bidra med ! Vennlig hilsen Albert. 1
Anbefalte innlegg