Gå til innhold

Bli importør - relevante studier?


Bjrnungs

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en drøm jeg akter å gjennomføre. Nettopp å bli importør.

Detaljer rundt hva jeg skal importere osv. vet jeg ikke enda. Dette er noe jeg ønsker å finne ut av underveis i studier.

 

Foreløpig har jeg sett meg ut en bachelorgrad i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling hos Markedshøyskolen. For deg som har lyst, kan du lese kort om studiet på lenken under. Inntrykket mitt er at studiet kan brukes til bl.a. analyse for å finne markedsbehov og nye produkter som vil være attraktive i et norskt marked. I tillegg også i samarbeid med andre, kunne skape nye produkter. Ellers lærer man også basis økonomifag som er viktige i forhold til ren drift av et firma.

 

www.mh.no/studietilbud/ba-i-kreativitet-innovasjon-og-forretningsutvikling/

 

Spørsmål; Har noen erfaringer fra dette studiet? Eller kjennskap til et studie som kan være relevant?

 

På forhånd, takk!

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro en bachelor i økonomi og administrasjon, med avtalerett og noen andre juss-fag, kan være vel så relevant - og da står du også igjen med en grad du kan bygge på til siv.øk. om du skulle ønske det. Da får du mye dypere forståelse for den økonomiske biten av å drive et firma, noe som må kunne sies å være viktig dersom du vil være selvstendig næringsdrivende.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro en bachelor i økonomi og administrasjon, med avtalerett og noen andre juss-fag, kan være vel så relevant - og da står du også igjen med en grad du kan bygge på til siv.øk. om du skulle ønske det. Da får du mye dypere forståelse for den økonomiske biten av å drive et firma, noe som må kunne sies å være viktig dersom du vil være selvstendig næringsdrivende.

 

Takk for input :) Jeg har kikket på økad, men synes det blir for mye økonomi og administrasjon for å si det sånn. Ønsker meg en forsvarlig mengde, men mye markedsføring/analyse samt produktutvikling.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke misforstår deg helt, så vil du lære å drive et eget firma uten å ta mer enn et introduksjonsfag i bedriftsøkonomi? Studiet på Markedshøyskolen har jo såvidt noe økonomi, så å begi seg ut på å starte et eget selskap med den bakgrunnen blir nok altfor tynt - da ville jeg isåfall tatt noen ekstra økonomifag på UiO eller BI.

Lenke til kommentar

Ja, igrunn.

 

Det jeg i hovedsak vil lære er innovasjon, markedsanalyse, markedsføring og produktutvikling. Men for driftens del ha basiskunnskaper om drift. Jeg tenker som så at da har jeg et utgangspunkt, og lærer mest om drift under og etter oppstart. Må i den sammenheng nevne at jeg er en rev på "learn by doing".

 

Dette er bare et alternativ jeg har kommet fram til ettersom jeg har hatt vanskeligheter med å finne et studie som dekker alle aspekter.

 

Men om det blir for tynt og det holder med et par ekstra økonomifag ved siden av, er det jo topp idé.

Lenke til kommentar

Bygg opp ett egenkapital og start å importere biler. Administrative kurs og økonomi kan du studere på fritiden.

 

Er ikke ofte jeg er negativ til utdanning, men skal du lage en business i det gamet der så er det stå på vilje, satsing og kunnskap om bil som er de store faktorene. (da tenker jeg ikke på antall top gear episoder man har sett, men kjenskap til det mekaniske og erfaring fra kjøp og salg av egne biler)

 

Dette er veien dersom du ønsker å drive med import, dersom du bare skal sitte framfor ei datamaskin og håndtere regnskapet til ei bedrift som er importør er det bare å peise på med skole forøvrig.

Endret av alfred2244
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...