Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Utrolig flotte bilder du har tatt! Kjøpte meg for et halvt år siden Lumix Lx7, men ønsker og gå opp et hakk i kvalitet nå

. Hele tiden tenkt mot speilrefleks, men har etterhvert fått sansen for Nex-serien spesielt pga størrelse

. Er du fornøyd med ditt? Vurderte en stund Sony sitt nye fullformat som kommer,men tror det blir litt i dyreste laget

Lenke til kommentar

Hei! Utrolig flotte bilder du har tatt! Kjøpte meg for et halvt år siden Lumix Lx7, men ønsker og gå opp et hakk i kvalitet nå

. Hele tiden tenkt mot speilrefleks, men har etterhvert fått sansen for Nex-serien spesielt pga størrelse

. Er du fornøyd med ditt? Vurderte en stund Sony sitt nye fullformat som kommer,men tror det blir litt i dyreste laget

 

Hei,

Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg elsker mitt Sony nex-6 kamera. Det har alle funksjoner som behøves. Og ikke minst, det går ned i jakkelomma med minste objektivt montert. Jeg kommer aldri til å kjøpe meg speilreflekskamera pga størrelsen. Da vil jeg heller gått for Sony alpha 7 fullformat. Husk det beste kamera som finnes, er det kamera du har med deg. Jeg tror speilrefleksen etter hvert nærmer seg sin død :-) for stort og klumpete

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg og tenker, det beste et det man har med seg!:) Noen objektiv du.anbefaler? Jeg har svært lite greie på akkurat det der,men kunna tenkt meg et vidvinkel og zoom. Tar for det meste landskap, den type du har lagt ut. Tar en del HDR og.

 

Det koster 9000 kr hos Japanphoto med 16-50mm og 55-210mm. Hvis man tenker på kroppfaktoren som er 1,6 ( gjort om til 35mm) blir zoomen faktisk en 315mm. Det burde dekke de fleste behov. Når det gjelder vidvinkel vil jeg nok prøvd en samsyang 8mm til kr 2725. Da har du komplett pakke for under 12000 kr..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde. skarpt og med fine farger og komposisjon.

Er enig i at det beste er det man har med seg, har det siste året

utelukkende skutt med RX1 som er forholdsvis kompakt.

Det er ikke ofte jeg savner brennvidder utover 35mm på RXen .

Kunne av og til ha behov for litt å gå på. Så jeg vurderer a7 med

24-70mm.Har fått sansen for kombinasjonen Sony/Carl Zeiss.

 

MVH

Alec Ask

Lenke til kommentar

Hei Alec,

Takk for hyggelig tilbakemeldinger. Jeg tror Sony A7 er et meget godt valg. Holdt i speilrefleksen til en kollega i går og tenkte , skal det virkelig være så tungt... Nei for min del blir det aldri speilrefleks. Har egentlig bare venta på hybrid kamera med full format. Det står ikke tilbake for noe hvis du sammenligner med speilrefleks i samme prisklasse. Det er riktig nok dyre og få objektiver, men det kommer garantert flere etter hvert. Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte Sony NEX-6 for 9 mnd siden hadde det blitt Sony A7. Må "bruke" opp Sony Nex-6 først :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...