Gå til innhold

Bygging av stue-pc med Fractal Design Node 605 kabinett.


Anbefalte innlegg

Skal bygge en PC som skal plasseres i stua og kobles til TV-skjermen. PC-en skal ikke bruks til spill. men jeg har noen store databaser som er trege på dagens PC. Tenker å bruke en SSD og sette 3 HDD i raid 5. Håper det blir plass til grafikkkortet. Hva synes dere om dette oppsettet ?

 

 

 

original.40x40t.pngAsus Z87M-Plus
Hovedkort
937,-
Node605_front-angle-view_newlogo_lores.4Fractal Design Node 605
Kabinett
1 135,-
original.40x30t.jpgIntel Core i5 4670K
CPU/prosessor
1 715,-
original.40x30t.jpgSamsung SSD 840 EVO 250GB
Harddisk/SSD
1 258,-
2301587m.40x40t.jpgScythe BIG Shuriken 2 rev B
CPU-/prosessorkjølere
320,-
original.40x32t.jpgSeasonic Platinum P-660
Strømforsyning (PSU)
1 295,-

original.40x30t.jpgStreacom ST-OB2
Optiske enheter
749

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke skal spille så ville jeg fjernet skermkortet du har valgt, det er jo helt unødvendig i denne sammenhengen. GPUen som er innebygget i i5-4670K er jo mer enn kraftig nok til det denne maskinen skal brukes til.

Da trenger du heller ikke ikke tenke på plass i tillegg til at du får en stillere og kaldere maskin

Lenke til kommentar

Grafikkkortet jeg har nå, er ATI Radeon HD 4600. Det eller prosessoren Intel Core2 6400, 2,13 GHz, med 2 MB RAM blir for svakt til min bruk.

Det har vel ingen ting med saken å gjøre. Så lenge du har tenkt å kjøpe de komponentene du har listet opp over her, så trenger du ikke noe skejrmkort, I den CPUen du har listet opp er det Intel HD4600 grafikkløsning som er av siste generasjon og takler full HD i massevis. Jeg har en i3-3225 CPU som har en dårligere grafikkdel og den takler da full HD og alt annet uten å protestere.

Jeg sier bare at det er helt unødvendig med separat kort i det oppsettet di viser til og du vil samtidig få en stillere og kjøligere maskin.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...