Gå til innhold

Bygging av stue-pc med Fractal Design Node 605 kabinett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bygge en PC som skal plasseres i stua og kobles til TV-skjermen. PC-en skal ikke bruks til spill. men jeg har noen store databaser som er trege på dagens PC. Tenker å bruke en SSD og sette 3 HDD i raid 5. Håper det blir plass til grafikkkortet. Hva synes dere om dette oppsettet ?

original.40x40t.pngAsus Z87M-Plus
Hovedkort
937,-
Node605_front-angle-view_newlogo_lores.4Fractal Design Node 605
Kabinett
1 135,-
original.40x30t.jpgIntel Core i5 4670K
CPU/prosessor
1 715,-
original.40x30t.jpgSamsung SSD 840 EVO 250GB
Harddisk/SSD
1 258,-
2301587m.40x40t.jpgScythe BIG Shuriken 2 rev B
CPU-/prosessorkjølere
320,-
original.40x32t.jpgSeasonic Platinum P-660
Strømforsyning (PSU)
1 295,-

original.40x30t.jpgStreacom ST-OB2
Optiske enheter
749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke skal spille så ville jeg fjernet skermkortet du har valgt, det er jo helt unødvendig i denne sammenhengen. GPUen som er innebygget i i5-4670K er jo mer enn kraftig nok til det denne maskinen skal brukes til.

Da trenger du heller ikke ikke tenke på plass i tillegg til at du får en stillere og kaldere maskin

Skrevet

Grafikkkortet jeg har nå, er ATI Radeon HD 4600. Det eller prosessoren Intel Core2 6400, 2,13 GHz, med 2 MB RAM blir for svakt til min bruk.

Skrevet (endret)

Grafikkkortet jeg har nå, er ATI Radeon HD 4600. Det eller prosessoren Intel Core2 6400, 2,13 GHz, med 2 MB RAM blir for svakt til min bruk.

Det har vel ingen ting med saken å gjøre. Så lenge du har tenkt å kjøpe de komponentene du har listet opp over her, så trenger du ikke noe skejrmkort, I den CPUen du har listet opp er det Intel HD4600 grafikkløsning som er av siste generasjon og takler full HD i massevis. Jeg har en i3-3225 CPU som har en dårligere grafikkdel og den takler da full HD og alt annet uten å protestere.

Jeg sier bare at det er helt unødvendig med separat kort i det oppsettet di viser til og du vil samtidig få en stillere og kjøligere maskin.

Endret av qtek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...