Gå til innhold

Oppgradere PC


Anbefalte innlegg

Hei! Da var det på tide å få oppgradert PCn. Jeg har allerede oppgradert RAM, SSD, HDD og CPU kjøler.

 

Har oppgradert her og der underveis og ikke tenkt på helheten etter hvert. Så jeg har et problem. Jeg har Corsair Vengance DDR3 1600mhz (6*4Gb), disse har en kjøleribbe som er ganske høy. Det funker ikke bra med min Noctua D14 kjøler, siden den går ganske lavt ned mot hovedkortet. I tillegg ser jeg at det er vanskelig og finne hovedkort som har 6 ram slots for tiden.

 

Så det jeg trenger er Hovedkort, GPU, CPU (Intel), og kabinett som passer sammen med 6 rambrikker og en noctua d14.

 

Tenkte da å gjøre det sånn at jeg setter noctua med viftene "oppover". For da vil ikke ram bli et problem. Trenger da et kabinett som har vifte i toppen og god plass. Det samme gjelder HK, PCI portene kan ikke være for nære CPU for ta bumper GPU inn i CPU kjølern.

 

Dette er hva jeg har fra før:

Corsair Vengance DDR3 1600mhz (6*4Gb)

 

Noctua D14 CPU kjøler

Kingston HyperX 3K SSD 128Gb

 

Silverpower 850W PSU

 

3 TB WD HDD

 

Vet at det kommer til å bli dyrt men må prøve å holde meg under 7000

 

 

Maskinen brukes mye til Animering og modelering i både After effects, Zbrush og Cinema 4D m.m. Redigerer mye bilder.
Spiller endel.

 

Trenger hjelp fra dere siden det er alt for lenge siden jeg har bygd pc fra scratch nå.

 

Takk for alle svar :)

Endret av Anwarz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hva du ønsker av prosessor? Evt pris ca? Det er vel det viktigste med tanke på hva du bruker PCen til og valg av hovedkort er avhengig av det.

 

Minnebrikkene dine er jo veldig gode og det er derfor naturlig og beholde de. Har du prøvd å montere det for å se om det blir plass med D14?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...