Gå til innhold

Oppgradere PC for spilling av BF4?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte kanskje å oppgradere den stasjonære PC-en. Henger ikke helt med i maskinvare-verden lenger, så kommer her for råd.

 

Specs på nåværende maskin:

 

CPU: Intel Q6600 (klokket til 3,5Ghz)

GPU: Nvidia Gtx 560 Ti

RAM: 4GB

 

Tenkte i første rekke å oppgradere CPU og minne, så må derfor ha nytt hovedkort og. Kanskje en SSD og, men det blir eventuelt bonus.

 

Har sett på diverse oppgraderingspakker, og kom fram til at denne så fornuftig ut: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=783615

 

Jeg kommer stort sett til å spille Battlefield 4. Jeg liker også å ha muligheten til å overklokke, så en god CPU/hovdekort kombinasjon hadde vært bra.

 

Hva tenker dere? Vil det i det hele tatt være verdt og oppgradere? Vil gjerne ikke gjøre det dyrere enn hva den pakken koster (3300,-).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Tenkte kanskje å oppgradere den stasjonære PC-en. Henger ikke helt med i maskinvare-verden lenger, så kommer her for råd.

 

Specs på nåværende maskin:

 

CPU: Intel Q6600 (klokket til 3,5Ghz)

GPU: Nvidia Gtx 560 Ti

RAM: 4GB

 

Tenkte i første rekke å oppgradere CPU og minne, så må derfor ha nytt hovedkort og. Kanskje en SSD og, men det blir eventuelt bonus.

 

Har sett på diverse oppgraderingspakker, og kom fram til at denne så fornuftig ut: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=783615

 

Jeg kommer stort sett til å spille Battlefield 4. Jeg liker også å ha muligheten til å overklokke, så en god CPU/hovdekort kombinasjon hadde vært bra.

 

Hva tenker dere? Vil det i det hele tatt være verdt og oppgradere? Vil gjerne ikke gjøre det dyrere enn hva den pakken koster (3300,-).

Grei pakke det der. Men du vil ikke klare å spille BF4 med særlig høy FPS med GTX 560. Som du ser får du ikke med et nytt grafikkort i denne oppgraderingspakken. Kunne vært lurt å kjøpe gtx 770, gtx 780, eller R9 290X :). Forresten, hvilken strømforsyning har du?

Endret av CYellowan
Lenke til kommentar

Oki, takk for svar. Tror jeg i første rekke kjøper pakken, og så eventuelt skjermkort senere. Gtx 560 ti klarte seg bra under betaen, så tror nok det går fint nå som spillet er litt mer optimalisert.

 

Er litt usikker på hvilke PSU jeg har. Mener det er en Corsair 650W eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Oki, takk for svar. Tror jeg i første rekke kjøper pakken, og så eventuelt skjermkort senere. Gtx 560 ti klarte seg bra under betaen, så tror nok det går fint nå som spillet er litt mer optimalisert.

 

Er litt usikker på hvilke PSU jeg har. Mener det er en Corsair 650W eller noe lignende.

 

Corsair 650w er mer en godt nok.

Pakken du har valgt ut er meget bra.

Du kan gjerne kjøpe ett brukt gtx560ti og kjøre det i SLI med det du har

fra før av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...