Gå til innhold

Hva er snittet på Teknisk almenfag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva det var på den aktuelle skolen du tenker på, men på skolen der broren min går hadde de fleste ca. 5 i snitt. Riktignok teller arbeidserfaring, referanser og intervju også, slik at du kan komme inn med lavere karaktersnitt dersom du gjør et godt intervju. Så vidt jeg har skjønt er linjen ganske tøff, mye tung matte og fysikk, men absolutt å anbefale dersom du er flink praktisk og teoretisk.

Lenke til kommentar

I bunn og grunn kan vel TAF sies å være et godt linjevalg på videregående. Når man er ferdig har man valget om man ønsker å jobbe eller ta høyere utdanning. Personlig tror jeg at det å ha en form for arbeidserfaring, spesielt om man ønsker å studere i samme retning som det man får fagbrev i, er noe man vil dra mye nytte av.

 

I forhold til skolen bør man ikke la seg skremme av mye fysikk, matte evt kjemi. Man har de samme allmennfagene som på studiespesialiserende, med noen unntak, og belastningen er deretter. En ting man forøvrig bør være obs på er at man ikke får full pott med realfagspoeng av de realfagene man har på TAF.

 

En av de absolutte goder med TAF er vel egentlig det når dine venner på studiespesialiserende må jobbe ved siden av skolen for å få spart opp penger, håver du inn en pen sum gjennom lærebedriften, spesielt siste året, uten å slite deg helt ihjel.

Endret av Synonymt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...