Gå til innhold

Industriell økonomi - utdanningssteder og yrkesmuligheter


Øyvind23

Anbefalte innlegg

Hei, snart skal jeg velge utdanning. Hittil var jeg sikker på at jeg skulle velge petroleumsteknologi, men fant ut nå i det siste at industriell økonomi er noe som for meg er mer passende. Jeg har alltid vært glad i realfag, spesielt fysikk og matematikk, og fått toppkarakterer, men ønsker også å kombinere det med økonomi. Når en venn av familien min fortalte meg om ind.øk-studiet, skjønte jeg at det var det jeg ville.

Men nå til spørsmålet mitt. Jeg ønsket å studere petroleum fram til nå. Jeg har hørt at NTNU er mest anerkjent, men man kan dessverre ikke ha fordypning i petroleumsteknologi med indøk. Derimot fant jeg ut at UIS tilbyr det. Hører folk si at interesse er viktigst, men ønsker å få jobb etter endt studium.

Er det noen fordeler og ulemper med å velge UIS? Tenker jeg for snevert?

Takk for svar! Dere aner ikke hvor viktig dette er for meg. Har snakket litt med rådgivere og sånt, men de har egentlig ikke så mye å komme med. Ønsker også å høre andres meninger! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville definitivt valgt Indøk på NTNU. Bedre lærere, bedre medelever, mer kontakt med næringslivet etc. Forskjellen i poenggrenser sier vel egentlig sitt! Trondheim > Stavanger som by i tillegg. Jobb som ferdigutdannet siving. får du forøvrig uansett.

Takk for svar! Er det noen klare forskjeller mellom NTNU og UIS på selve utdanninga? :)

Er det egentlig gode jobbmuligheter på indøkere? Varierer jobbmulighetene mye på studenter fra UIS og NTNU? :)

 

Takker for svar! Det er egt veldig viktig for meg fordi jeg snart skal velge utdanning! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...