Zaitzev Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 For noen måneder siden flyttet jeg inn i en leilighet som, etter avtale, skulle tømmes for søppel og skrot fra forrige leietaker. På grunn av omfanget av dette fikk jeg fri husleie i et par måneder. Det var også inneforstått at kjøkkenet skulle få en full overhaling da det ikke var mulig å redde det kun med rydd og vask. Nå har det gått ganske lang tid uten at huseier har tatt tak i dette, og jeg skal også innrømme at jeg ikke har vært veldig flink til å pushe dette ytterligere. Jeg har derfor nå tenkt å ta kontakt med huseier og høre om det vil bli noe fortgang i prosessen. Det jeg lurer på, etter jeg har pratet med huseier og eventuelt sagt fra over telefon, er hvorvidt jeg har noe rett til å holde tilbake husleie/redusere betaling fram til det faktisk skjer noe med kjøkkenet. Husleien er ganske høy og det å bo i en leilighet uten fullt fungerende kjøkken er mildt sagt uholdbart. TL;DR Vil holde tilbake husleie pga manglende kjøkken/fasiliteter
h2233 Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Tviler på at du får holdt tilbake hele husleien, men heller nedsatt litt. Hvor mye skal du betale i måneden? Og hvor stor er leiligheten? Edit: Hvor leier du? Endret 24. oktober 2013 av kingvild
Korporal Kranium Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Hva sier kontrakt, og hva har du skriftlig? Er lurt å ta slikt på mail synes jeg, da har du i det minste noe å støtte deg på, på telefon er det vanskeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå