Zetheus Skrevet 1. oktober 2003 Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har nettopp kjøpt et nytt internt modem som jeg ikke får koblet opp mot internett med. Gammelt, ja, man det er det eneste jeg kan bruke :oops: :oops: Det ringer opp og godkjenner br.n. og passord, men forbindelsen blir brutt kort tid etter. ( ved 50,2 Kb/s) Eller maskina bryter fobindelsen og sier at den ikke kan koble opp mot en ekstern maskin. Jeg har prøvd å sette ned hastigheten på modemet. Jeg må nå bruke et eksternt modem på 30 Kb/s Hvordan kan jeg få det til å virke? Jeg har prøvd alle mulige innstillinger.
moshpit Skrevet 1. oktober 2003 Skrevet 1. oktober 2003 last ned nye drivere fra nettet. Det problemet har jeg aldri hørt om før. Sjekk også at den autodisconnect greia ikke er på vet ikke mer
Arctic Skrevet 1. oktober 2003 Skrevet 1. oktober 2003 Hvilken ISP bruker du? Har du prøvd noen andre? Umiddelbart høres det ut som enten ISP-feil, driverfeil eller linjefeil. Førstnevnte kan du skjekke hos kundeservice. Det andre har du tips til over, og potensiell linjefeil kan Telenor feilmeldingen skjekke gratis. Men jeg har et tips til, har du prøvd og koble fra andre telefoner som er på samme linjen? De kan nemmelig forstyrre linjen når røret er "lagt på". Hvis du har mulighet kan du også prøve en annen telefonkontakt til modem.
Zetheus Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Skrevet 2. oktober 2003 modemet har rett hastighet og oppkoblingen virker på et annet eksternt modem. Problemet kommer bare med dette modemet
Zetheus Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Skrevet 2. oktober 2003 Jeg var en tur inn på hjemmesiden til creative, og der sier folk at modemet ikke går sammen med Hyper Threading på intels prsessorer. Andre som har hatt samme problemet med intelprosessorer? Jeg tør absolutt ikke å slå av dette, siden prosessoren er vel overklokket. HT av = død cpu
Arctic Skrevet 2. oktober 2003 Skrevet 2. oktober 2003 Du kan godt skru av HT, ingen fare. Mange gjør det faktisk for og klokke mer! Men ytelsen går jo ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå