Gå til innhold

Skrive ebook? noen med erfaringer?


Gjest Slettet-YvxSGO

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YvxSGO

Hei, Har planlagt å skrive en ebook eller mer spesifikt en guide som jeg kanskje vil legge ut på Amazon / Ebay og har noen spørsmål angående dette.

Det første jeg lurer på om er hvor mange kopier er det realistisk å selge på amazon/ebay eller andre steder? ha en god ebook/guide som utgangspunkt. Det jeg skal skrive om er det ingen andre som har lignende guider.

Hvor mye betaler man i skatt fra salg av ebøker? eller vil det gå innenfor hobby? Noe som det også er. syntes det er artig å lage guider osv så hvorfor ikke legge det ut på Amazon etc tenker jeg.

Utenom det så er det noen som har erfaring med publisering eller salg av ebooks på Amazon/ebay? isåfall hvordan gikk det?

Endret av Slettet-YvxSGO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder skatt er det akkurat samme regler som ellers. Svært forenklet, inntekter inntil 10 000 kan regnes som skattefrie - over må du betale skatt.

 

Hva man kan forvente i salg tror jeg knapt noen vet. Spesiallitteratur, som i realiteten dette er, avhenger delvis av hvor mange som har interesse for området, men like mye hvor god du er til å skrive. Det er gjort betydelige opplag på sær litteratur, også faglitteratur, fordi det er skrevet godt og på en måte som underholder leser. Det er skrevet faglitteratur på langt videre områder som ikke selger i det hele tatt fordi det er uinteressant skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...