Gå til innhold

Smart hub: On tv og IDTV


Anbefalte innlegg

Har en Samsung 2013 modell med IDTV fra Canal Digital. Fungerer fint men:

jeg får ikke "On tv" funksjonen til å fungere. Har oppdatert TV og CAM modul uten at det hjalp.

 

Har også snakket med Canal digital og Samsung uten å komme videre.

Så er det noen som har fått dette til å funke, må jeg ha ekstra CD dekoder, eller en annen TV leverandør eller fungerer ikke denne funksjonen i Norge?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen med erfaring fra Samsung 2013 modell og Canal Digital + IDTV?

Hei,

 

jeg har samme problem som du opplever. Jeg har riktignok en 2012-modell ES8005 Samsung, men med 2013 Evolution Kit installert. Jeg har også Canal Digital med IDTV. Har vært i kontakt med Canal Digital uten at jeg fikk noe godt svar, dessverre.

 

Du sier du har oppgradert CAM modul. Hvordan gjorde du det? I tillegg til at "On TV" ikke fungerer har jeg også et problem med at jeg får "Verifisering vellykket"-melding hver gang jeg skrur på TV. Dette gjør at det tar en god stund før det kommer noe bilde. Har du det samme problemet?

Lenke til kommentar

Hei,

 

oppdatering av CAM modul (om det skjedde noe i det hele tatt) var det CD som gjorde --> la tv'en stå på kanal nummer 5 i 30min --> ingen bedring.

 

Jeg får også en melding når jeg slår på Tv'en : CI menu - "Authentication success". Så kommer scrambled signal. Det tar ca 40 sekunder før tv'en egentlig er på :(

 

Er det noen som har prøvd om det fungerer med "vanlig" dekoder?

Hadde vært fint å finne ut av det!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

Er det noen av dere som har oppdaget en smart løsning?

 

Jeg sliter med samme problemet på min Samsung UE65F8005 med IDTV kort fra Canal Digital.

Når jeg først satte opp kortleren var det slik at "PåTV" funksjonen viste til kilden HDMI1. Tilsynelatende virket det derfor som om jeg ved et rask overblikk kunne se på hva som til enhver tid gikk på de andre kanalene. Imidlertid var det slik at jeg etter installasjon av IDTV (og "vraking" av HD PVR dekoder), når jeg klikket på en av de andre kanalene i "På TV"-bildet, fikk jeg svart skjerm og beskjed om at det ikke fantes noen dekoder på HDMI1 (...som jo er helt riktig). Jeg gikk derfor inn i menyoppsettet og definerte at "PåTV" skal vise til kilden "Antenne". Reslutatet ble da (merkelig nok!) at det i "PåTV" bare vises hva som går på èn annen kanal og dette er Kanal 4 HD. Klikker jeg på denne, blir jeg helt korrekt ført videre til denne kanalen. MEN HVOR ER DET BLITT AV ALLE DE ANDRE KANALENE???

 

Forøvrig blir heller ikke jeg kvitt oppstartsmeldingene om "Verifisering pågår"/"Verifisering vellykket". Fint om noen kunne si hvordan denne slås av!?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har en 55f8005 og får også "Verifisering vellykket"-melding hver gang jeg skrur på TV.

Har cam fra strong og parabol med 4 stk LNB. Når jeg velger Canal digital satellitt bruker den kun den ene LNB'n og jeg får god EPG, men ingen bilde på vist program inne i EPG vinduet, Når jeg velger satellitt tar den alle LNB'ene , men kun et eller to program frem i tid på EPG'n Et annet problem er at på TV2 kommer teksting selv på norske reportasjer og det ser ut til at det er for hørselshemmede selv om teksting er satt til normal.

Har også hektet på en digital terrestriel antenne da det da går å ta opp et nrk prog og se på et annet nrk prog.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har noen funnet en løsning på dette problemet?

 

Har en UE55F6505 og IDTV-kort fra Canal Digital. Opplever som andre her at den eneste kanalen som dukker opp i "På TV" og "Tidslinje" er Viasat 4 HD. De øvrige boksene er svarte.

 

Kjørte en stund via PVR-boksen til Canal Digital, og fikk da opp en del flere kanaler, men heller ikke der var alle kanalene representert. I guide-visningen var det da heller ikke mulig å velge de kanalene hvor programinnholdet var ukjent. Var heller ikke spesielt imponert over læringskurven til Smart Hub. Den insisterte hele tiden på at hockey var førstevalget mitt, enda jeg aldri så en eneste hockey-kamp.

 

Med IDTV virker guide-visningen som forventet, men altså ikke "På TV". Har noen vært i kontakt med Canal Digital eller Samsung om problemet? Usikker på hvem av dem som evt. sitter med nøkkelen.

Lenke til kommentar

Hei , Jeg har også dette problemet på Canal digital kabel. Min Tv er en Samsung UE55f8005 med IDTV kort, dvs Cam og Smartkort. Jeg kjørte også en stund via en HDPCR box(Sagem 103C) og da virket "på Tv" funksjonen helt utmerket. Da kunne tv en kommunisere med Hd Dekoderen og lastet ned all informasjon derfra. Men etter at jeg satte i IDTV kortet og skulle bruke dette, så kommer det kun opp info fra Viasat4 som ligger på Kanal 11 hos meg. Jeg har kontaktet Samsung og Canal digital rundt dette, og canal digital mener dette er ett problem hos Samsung siden kanal listen lastes ned over internett, via en server hos Samsung. Det ble ikke laget noe sak hos Canal digital, så jeg ringte samsung og opprettet en sak der. De skjønner problemet og har også fjerntstyrt min Tv flere ganger, og har sendt dette videre til Samsung sitt hoved kontor i Sverige. De har jobbet med dette noen uker nå, men jeg har enda ikke fått noen fornuftig svar. Jeg truer litt med å Reklamere på Tvén siden den ikke fungerer som forventet. Tvén er nydelig på alle andre områder, men ikke EPG eller "på tv" funksjonen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...