Gå til innhold

Bærbar 14` - Mobilitet og ytelse for 8000-10.000?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver for tiden å ser etter en ny bærbar som må være mellom 13* og 14*.

 

Til min store frustrasjon virker det som svært få norske butikker tar inn særlig med grei grafikk og haswell for øyeblikket.

 

Det beste jeg har funnet som per idag er tilgjengelig er MultiCom Artic W740S (10.10.13) - uten at Iris Pro 5200 akkurat er det sprekeste innen grafikk sett i forhold til et dedikert skjermkort.

 

Annet jeg har kommet over er HP ZBook 14, Lenovo Z410 og Acer Aspire V7-482PG-9884, men disse er ikke å få tak i ennå så vidt jeg vet, noen som vet noe annet? Grunnen til at jeg må kjøpe i Norge er at jeg må/bør ha et norskt tastatur.

 

Er det noen her som kjenner til noen andre alternativer / noe som kommer hvertfall før desember? Prismessig kan det godt ligge rundt 7 000 - 10 000kr.

 

- Smith

Endret av AdamSmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver selv å ser etter lignende maskin, skulle helst hatt 15", men er villig til å inngå en kompromiss. Veldig få som har stor SSD eller 7200 rpm hardisk i tilegg.. Vurderer å utsette kjøpet litt

 

SSD kan man jo kjøpe etterpå. Problemet er å finne en 14* som ikke veier over 2kg med bra skjerm, grafikk og prosessor. De få som er å finne er ikke tatt inn i Norge, og etter å ha spurt rundt virker det som svært få av butikkene vurderer å ta inn noe slikt.

Lenke til kommentar

Hva med denne?

http://www.hardware.no/artikler/sony-vaio-pro/137596

 

Jeg ser at grafikken og prosessorene ikke er de beste. Ikke vet jeg om det finnes så mye stort bedre heller til den prisen. Selv bruker jeg samme summen penger på stasjonær PC som jeg får mye mer ut av. Er du ok med Windows 8? Ser umulig ut å komme seg unna nå til dags. Personlig liker jeg Windows 7 bedre. Tror denne er tilgjengelig i Norge. Vet ikke så mye om laptop PC-er siden jeg aldri blir fornøyd med en ferdig pc uansett men det var det jeg fant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...