Gå til innhold

Får ikke lagt inn driver.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje prøve å gå inn i device manager og installere driveren uten å bruke installeren.

 

høyreklikk på "min datamaskin", velg "egenskaper", "enhetsbehandling" (eller hva det nå heter på norsk), da vil du få opp en liste over enheter som er på din maskin, her vil sansynligvis lydkortet være markert med et gult utropstegn.

 

Høyreklikk på lydkortet og velg å oppdatere driver, da kan du enten søke på nettet eller lokalt på pc'en, du kan jo prøve online først, om ikke det fungerer så kan det være at du må pakke ut installasjonsfilen for å få tilgang til driver filene (exe filen eller hva nå driveren kommer som) - dette kan evt gjøre med 7-zip eller winrar.

Lenke til kommentar

Windows legger automatisk inn en driver, så lydkortet fungerer. Men når jeg kjører for eks. Driver-Magician så får jeg opp at det er ny oppdatering fra Realtek å lastet den ned. Den vil jo som sagt over ikke fungere, MEN den kommer i tillegg opp ved vær eneste reboot som avbildet.

 

Skal prøve å avinstalere driveren via enhetsbehandling å manuelt velge driverene fra den utpakkete .exe filen. Så kommer jeg tilbake med svar.

 

Takk enn så lenge! :)

Lenke til kommentar

merkelig - ligger det noe i "startup" folderen din eller?.

 

 

I og med at den starter opp automatisk - alternativet vil vel bli å restore windows til en tidligere "restore point" om du har det, og så legge inn igjen driveren på ny.....

 

men ikke godt å si - virker som det ligger noe grums fra da du kjørte installeren første gang.....

Lenke til kommentar

Nei den er 100% tom, har dessverre ikke noe gjenopprettings punkt fra føre dette skjedde. Første jeg gjorde etter OS installering var å legge inn å oppdatere alle drivere "/

 

MEN siden den kun kommer opp ved oppstart, så må det vell være et eller annet sted det ligger en form for "trigger" som får det til å hende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...