Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - BjørnÅgeS EF85mm 1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

26.oktober. Gammel stubbe. Denne er angrepet av det som kan angripe den. Spett, maur, sopp... Synes den var fotogen.

1/80s, F2.8 og iso1600

 

10497413756_9e5c404fe7.jpg
Tar med en spoiler i dag også. Høyt henger de og sure er de II. Mit motiv fra en tidligere fest har fått selskap.

10497430786_8a12300c75.jpg

 

Her har du variert fra det høye til det dype (tenker på spoileren) :hmm::)

Synes du valgte rett med å legge ut siloen.

 

Takk. Kamera opp og kamera ned :)

Lenke til kommentar

27.oktober: Blågul løype. Noe sølete men fin tur men barna :)

1/40s, f3.2 og iso 200

10520364856_9e65b7e70a.jpg
Tok med en spoiler i dag. Treet til stubben synger også på siste verset men er vakker i sin nedbrytningsfase.

10520376185_696ac83a07.jpg

 

Jeg har ikke noe imot siloer, og den du viste var flott og himmelstrebende. Jeg er enig i at den gamle stubben var svært så fotogen, ser ut som den har pyntet seg før siste reis, den varer nok ikke lenge. Fint skogsbilde!

Takk:)

Fin variasjon i bildene og mange gode! Likte spesielt godt frost bladet og frossent vann. Fin stamme også, og spoileren var jo festelig :)

Takk

Digger 22 oktober bildet! Deilig perspektiv. Og ellers mange flotte bilder :)

Takk

Synes du valgte helt rett i bildet fra taket, blir mer spennende med slikt fokusvalg. Ellers er både siloen og stubben severdige, blir noen fantastiske farger på mosen nå om høsten!

Takk, og mosen blir flott på høsten.

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar

22. oktober: Jeg synes også du valgte riktig bilde. Tror ikke du trenger å være misfornøyd med fokus. Nesten et abstrakt preg.

 

23. oktober: Auda, dårlige nyheter. Om enn en fattig trøst så ble bildet bra. Selektiv fokus og gjentakelse bakover gjør det hele.

 

25. oktober: Monumental silo. Flotte linjer både vertikalt og horisontalt (det korrugerte mønsteret samt skjøtene mellom platene). Så enkelt kan det gjøres.

 

26. oktober: Jeg synes det er vanskelig å ta bilder inne i skogen, det blir fort for mye rot. Her var det ikke så altfor ille med nesten bare strengt vertikale og horisontale linjer. Stubben trer klart frem i all sin nedgroddhet.

 

27. oktober: Nesten genialt med fargekontrasten på stolpen og fargekontrasten mellom de to personene. Her blir selve fargene motivet, selv om bildet på ingen måte er abstrakt. Særdeles godt sett.

Lenke til kommentar

Jeg misunner deg nesten å kunne ta bilder på 85mm. Jeg brukte min Nikon 85mm på Oktoberfesten i 2011, men ble liksom ikke helt venner med den. Men det tror jeg var pga andre ting enn brennvidden. (mistenker at den har fått en smell)

 

Det ser nå ut til at du er go'venn med din 85mm :) Både hund og katt er fint portrettert, og jeg synes forfallet til stubben er bra gjengitt (i tillegg til stammen i spoiler 27.). Regn over Hamar er storslagent flott. Men aller finest synes jeg er frostbladet! Bra fokus, og akkurat passe dof - etter min smak.

 

 

Dette er en grønnsakskniv med chromium molbdenum vanadium stål fra Weber. Den er så skarp at jeg måtte være forsiktig med oppskarping av bildet.

 

Høhø :)

 

(Det ser ut til at det er en feil med linken til Blåtime på Toten)

 

Lenke til kommentar

28.Oktober: Selvportrett. På tide at objektivet brukes til det det kanskje er best til portretter. Modellen er kanskje ikke den flotteste men måtte jo få til et bilde i dag også.Alvorlig men konsentrert. 430ex blits med softboks ca 45 grader ovenfra og ned. Snorutløser og manuell fokus - en utfordring i seg selv.

Snart klar for å ta skjegget og delta i Movember.

 

Fremkalt i LR og S/H konvertert med Silver FX og Film noire. Exif: 1/125s, F5 og iso 200.

 

10542741936_e675c866ce.jpg

 

22. oktober: Jeg synes også du valgte riktig bilde. Tror ikke du trenger å være misfornøyd med fokus. Nesten et abstrakt preg.

 

23. oktober: Auda, dårlige nyheter. Om enn en fattig trøst så ble bildet bra. Selektiv fokus og gjentakelse bakover gjør det hele.

 

25. oktober: Monumental silo. Flotte linjer både vertikalt og horisontalt (det korrugerte mønsteret samt skjøtene mellom platene). Så enkelt kan det gjøres.

 

26. oktober: Jeg synes det er vanskelig å ta bilder inne i skogen, det blir fort for mye rot. Her var det ikke så altfor ille med nesten bare strengt vertikale og horisontale linjer. Stubben trer klart frem i all sin nedgroddhet.

 

27. oktober: Nesten genialt med fargekontrasten på stolpen og fargekontrasten mellom de to personene. Her blir selve fargene motivet, selv om bildet på ingen måte er abstrakt. Særdeles godt sett.

Takker for utfyllende kommentarer. Hadde ideen til den 27 dagen før før men fant ikke noe egnet motiv den dagen.

 

Jeg misunner deg nesten å kunne ta bilder på 85mm. Jeg brukte min Nikon 85mm på Oktoberfesten i 2011, men ble liksom ikke helt venner med den. Men det tror jeg var pga andre ting enn brennvidden. (mistenker at den har fått en smell)

 

Det ser nå ut til at du er go'venn med din 85mm :) Både hund og katt er fint portrettert, og jeg synes forfallet til stubben er bra gjengitt (i tillegg til stammen i spoiler 27.). Regn over Hamar er storslagent flott. Men aller finest synes jeg er frostbladet! Bra fokus, og akkurat passe dof - etter min smak.

 

Høhø :)

 

(Det ser ut til at det er en feil med linken til Blåtime på Toten)

 

Takk for hyggelig kommentar, Blåtime-linken er rettet :)

Endret av BjørnÅgeS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

29.oktober. Dessert. Hadde en bedre jubileumsmiddag på et bedre spisested. Hadde forberedt meg med mellomring - men hadde valgt en altfor kraftig forstørrelse. Ikke lett med dunkel belysning. Fjernet mellomringen og fikk et lett croppet bilde av desserten. Sjokolademousse med hvit sjokolade karmelliserte plommer og en frisk sorbet. Smakte bedre enn bildet ble :)

 

1/40s, f2.8 og iso3200

10562769125_4a39e9cfeb.jpg
Lenke til kommentar

Røft selvportrett, der jeg synes støyen kler bildet. Både standard og langt fra mainstream samtidig.

 

Forstår at du fjernet mellomringen hvis den egentlig bare var en rød syltestrikk ;). Selv om jeg ikke er noen fan av hvit sjokolade (men absolutt fan av sjokolade ellers), hørtes dette godt ut. For så vidt en grei komposisjon der mellomringen, eh syltestrikken, lager en diagonal sammen med glasset.

Lenke til kommentar

jeg fikk også med en gang assosiasjoner til syltestrikkken da jeg leste innlegget ditt, desserten så jo veldig god ut, også uten mellomringer, de er vel ikke så lette å bruke i dunkle lokaler.

 

Likte også godt bildet av blå og gul løype,, fint at personene i bakgrunnen bare ble fargeantydninger, i fin kontrast til fargene på stolpen.

 

Tøft selvportrett!

Lenke til kommentar

30.oktober: Innesperret.

1/1250s, F8 og iso200

10580449675_50df1f14b2.jpg

 

Røft selvportrett, der jeg synes støyen kler bildet. Både standard og langt fra mainstream samtidig.

 

Forstår at du fjernet mellomringen hvis den egentlig bare var en rød syltestrikk ;). Selv om jeg ikke er noen fan av hvit sjokolade (men absolutt fan av sjokolade ellers), hørtes dette godt ut. For så vidt en grei komposisjon der mellomringen, eh syltestrikken, lager en diagonal sammen med glasset.

Takker for kommentarer, Det var plommene som var karamelisert i hvit sjokolade. Ser i etterkant at mellomring og strikk kan være litt tvetydig :)

jeg fikk også med en gang assosiasjoner til syltestrikkken da jeg leste innlegget ditt, desserten så jo veldig god ut, også uten mellomringer, de er vel ikke så lette å bruke i dunkle lokaler.

 

Likte også godt bildet av blå og gul løype,, fint at personene i bakgrunnen bare ble fargeantydninger, i fin kontrast til fargene på stolpen.

 

Tøft selvportrett!

Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

31.oktober: Halloween. Fint for barna som har det moro, men en salgsfest for handelsstanden.

1/13s, f2.2 og iso 3200

10597686966_c2eefceeb4.jpg
Tar med spoiler av tvillingsøsteren som også var på Halloweenfest.

10597921883_ae1caa7cb9.jpg

Fikk gjennomført festen på nesten hardcorenivå. Tok kun bilder med 85mm 1,8 op 5D i alle situasjoner, men hadde noen dager da jeg spedde på med GX1. Nok en gang en lærerik fest der jeg lært meg å bruke 85mm til noe annet enn portretter. Takker for alle kommentarer på bildene og ser frem til uke 50.
Nå får jeg satse på Movember en måned :)
(Tok skjegget for 15 min siden)
Lenke til kommentar

Skremmende avslutning her, sikkert gøy for barna, ja, er glad vi slapp unna her. Likte også godt det enkle bildet 'Innesperret'. Har forresten litt spesielle assosiasjoner til piggtråd: da vi skulle sette opp gjerdet rundt tomta her i Hellas, måtte vi krangle for å slippe unna med bare en rad piggtråd, de påsto at det var mye penere med minst tre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...