Gå til innhold

Bruke TimeCapsule(apple) som Access Point?


Axl91

Anbefalte innlegg

Har en apple time capsule liggende, bruker Get "alt-i-ett" boks som modem og ruter. Lurer på om det er mulig bruke da denne routeren som et access point som jeg kan dra kabel fra, og samtidig bruke som lagringsplass. Dermed slipper jeg å ha en kabel slengende over stuegulvet.

 

Noen som har gjort lignende? har sett litt rundt på google, men klarer ikke helt å finne løsningen, ser ut som det er mulig, men sitter mer igjen forvirret en klok.

 

Takk for hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Aksesspunkt er vel "trådlaus sendar" utan ruter?

Du vil bruka den som trådlaus klient?

Eg trur at du treng ein boks til, om du skal få til dette.

Kjøp ein trådlaus klient (sånn som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751411) og la den kopla seg til det trådlausa nettet du alt har. Bruk kabel frå LAN-porten på den trådlause klienten og over i "WAN"-utgangen til Time Capsule (TC). Kople det du treng av kabla datautstyr til LAN-portane på TCen og vurder om du vil aktivera Wi-Fi-biten i TC for trådlaus tilgang til LAN-sida av den.

 

Gjester i heimen får vita Wi-Fi-passordet du har på Get, mens du har LAN-tilgang til TC.

TC har NAT-firewall mot Get-boksen sitt LAN, så gjestene dine kan ikkje nå filene på harddisken i TC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...