Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort ikke funnet. Men funker tidvis


Anbefalte innlegg

God aften godtfolk.

 

PCen min står ofte på. Av og til sovner den, av og til ikke. De siste ukene har problemet vært at den ikke våkner (eller starter). Eller rettere sagt, den starter, men det er ikke signal til monitorene som står i skjermkortet.

 

Det varierer litt hva slags triks jeg må gjøre for å få driten på, men den sviver og går, for når jeg kobler en skjerm rett i VGA-pluggen på hovudkortet, så kommer jeg meg inn i windows. Der finner jeg ikke noe skjermkort.

 

I går tok jeg ut gpu, pci kontaktne og alle strømkablene ut av psu. Monterte igjen, og så trykte jeg på. Da bootet maskinen i 5 sec, før den reboota seg selv 2 ganger, og så kom den på, og det alt var i skjønneste orden. Maskinen hadde også sovnet i dag, og jeg måtte skru den av med tvang. Da holdt det å skru av og på strømmen igjen før den boota normalt.

 

Når PCen er på, virker alt strålende, men det er jo kjipt å aldri kunne skru den av, og ikke la den sovne...

 

PS! I juni overklokka jeg cpu, så kanskje det har fucka opp driten. Alt har vært stabilt til slutten av august dog. Hvis det ikke er bios greier, hva kan det være?

 

specs:

asus p8z68 v pro

gigabyte gtx 570

i5 2500k (oc til 4,5 ghz)

750W psu corsair hx eller noe annet på c

win 7 ult

8 gig rand kingston

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...