Gå til innhold

Nexus 7 (2013) US vs. norsk versjon


Raceface

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe meg et nettbrett, og det står litt mellom å vente på iPad Mini 2 og Nexus 7 2013.

 

Hvis jeg kjøper http://www.it24.no/google-nexus-7-v2-ny-2-gen-asus-32gb-tablet-med-lader-og-micro-usb.html, hva kan jeg forvente av denne i forhold til den norske versjonen som kommer muligens i oktober? Ja, det er den amerikanske, men det står det følger lader som fungerer med norsk sokkel, er dette en offisiell lader?

 

Er det noen dato for eksempelvis iPad Mini 2, eller når Nexus 7 kommer offisielt til butikker i Norge? (Og andre rykter om Mini, som gjør den verdt å velge?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare tullete å starte en ny tråd for dette og jeg har besvart ditt spørsmål om dette i Nexus 7tråden.... Det er ikke noe forskjell på EU Nexus og Amerikansk. Laderen får en overgang til EU verre er det ikke og den fungerer strålende. Du har selvfølgelig også full norsk garanti og reklamasjonsrett hvis du kjøper den fra en norsk nettbutikk jeg vil anbefale Multicom.no i dette tilfellet. Ipad mini vet ingen korrekte spesifikk på enda den blir nok lansert i løpet av et par mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å kjøpe meg et nettbrett, og det står litt mellom å vente på iPad Mini 2 og Nexus 7 2013.

 

Hvis jeg kjøper http://www.it24.no/google-nexus-7-v2-ny-2-gen-asus-32gb-tablet-med-lader-og-micro-usb.html, hva kan jeg forvente av denne i forhold til den norske versjonen som kommer muligens i oktober? Ja, det er den amerikanske, men det står det følger lader som fungerer med norsk sokkel, er dette en offisiell lader?

 

Er det noen dato for eksempelvis iPad Mini 2, eller når Nexus 7 kommer offisielt til butikker i Norge? (Og andre rykter om Mini, som gjør den verdt å velge?)

Det er ingen forskjell mellom norske og amerikanske modeller av denne tableten bortsett fra LTE støtten, men det er jo uansett en wifi versjon du linket til.

 

Sannsynligvis gjør IT24 det samme som multicom og legger ved en uoffisiell lader som passer til norske kontakter.

 

Det jeg ser av rykter om iPad mini 2 ser ut til å indikere at det blir en typisk årlig oppdatering, som antagelig betyr at den får en A6 SoC, 1GB ram, bedre kamera og omtrent lik formfaktor og batteritid. Det største spørsmålet er om de setter inn en retinaskjerm eller ikke.

 

Hvis de setter inn en retinaskjerm vil mini 2 ha en litt bedre skjerm, litt bedre kamera, litt bedre byggekvalitet og litt mindre kanter rundt skjermen. Ellers er jo apputvalget stort sett hovedargument for å velge iPad nå om dagen.

 

Uansett ser det ut til at det vil bli godt ihvertfall en måneds venting på mini 2, og det er godt mulig det blir vesentlig lengre. Jeg kan heller ikke se noen grunn til å tro at mini 2 vil være serlig mye bedre en nexus 7 på noe område, og heller ingen grunn til å tro at den vil komme ned på samme prisnivå som nexus 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...