Gå til innhold

Ny Stasjonær for streaming av BF4. 12000kr.


Anbefalte innlegg

Har planer om å anskaffe meg en ny pc i anledning til utgivelsen av BF4. Vil også kunne streame via Twitch.tv. Programvaren jeg bruker er både Xsplit og OBS. Derfor vil jeg også trenge en ganske kraftig prossessor.

 

Budsjettet ligger på 12000kr, tastatur, mus og skjerm trenger jeg ikke. Budsjettet er åpent for å strekkes et par høvdinger om det er verdt det.

 

Ønsker et intel + Nvidia oppsett, da jeg har best erfaring med dette.

SSD er nødvendig, men 256gb burde holde.

Ønsker også å ha 16gb minne.

 

Jeg vil mest sannsynlig ikke overklokke prossessor så en låst går helt fint.

Noen forslag til setups? Jeg skal selv prøve å sette sammen noe og legge inn her til diskusjon iløpet av dagen.

 

Kabinettet er unødvendig å diskutere!

Endret av JahnFB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/liste/143564/pcbuilder mitt forslag.

 

Jeg mener en i7 4770K bør holde. Trenger du kraftigere, må du over på 2011 socket, og det blir en del dyrere, kanskje unødvendig. Jeg tok med overklokkbar prosessor, fordi det er greit å ha muligheten. Det koster deg ca. 200 kr, og det kan lønne seg VELDIG i framtiden ;)

 

Prisen ble på i underkant av 12 000; men det blir litt mer fordi du helst bestiller fra én butikk. Jeg kan anbefale Dustinhome.no ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar wassup! Har sett litt på dette oppsettet og laget ett nytt med inspirasjon fra ditt forslag:

https://prisguiden.no/liste/143565

 

Kan godt drøye det en mnd. kanskje to. Vil det ha mye å si for prisen? Listen over er det jeg ønsker, men kan godt være jeg finner ut det blir litt for dyrt.

Er det overkill med et 780 kort? Vil gjerne ha det, men prisen er jo stiv!

Lenke til kommentar

Takk for svar wassup! Har sett litt på dette oppsettet og laget ett nytt med inspirasjon fra ditt forslag:

https://prisguiden.no/liste/143565

 

Kan godt drøye det en mnd. kanskje to. Vil det ha mye å si for prisen? Listen over er det jeg ønsker, men kan godt være jeg finner ut det blir litt for dyrt.

 

Er det overkill med et 780 kort? Vil gjerne ha det, men prisen er jo stiv!

Dette ser helt nydelig ut! :thumbup:

 

En måned fra eller til burde ikke ha så mye å si, nei. Eneste er vel at AMD slipper 9000-serien sin med grafikkort, men dette har ikke så mye å si for deg, i og med at du vil ha Nvidia. Tror det vil ta litt tid før disse stabiliserer seg i pris også.

 

Et 780 er ganske dyrt, men er stort sett "verdt" prisen. Titan, derimot, er et langt dårligere kjøp. 780 gir ikke så mye "bang for the buck" som 770, men er ikke direkte urimelig. Har du lyst har du lov. Se på det som en vinn-vinn situasjon; 780 for Max Power, 770 for en god deal ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...