Gå til innhold

Kjøpe Canon G5 i USA .....


Anbefalte innlegg

Hei

Om jeg kjøper et Canon G5 i USA, kan jeg da levere det inn her i Norge og bytte firmware til Nordisk språk ...???? :-?

 

.-...eller kan man velge norsk også på et Canon kamera kjøpt i utlandet ?

 

Grunnen til at jeg spør er at det ofte står "Nordisk versjon" på de som selges her i landet !! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg kjøpte nylig Canon ixus 400 i Singapore (ca 2700,- NOK). Norsk ligger inne som et av alternativene i menyen. Jeg vil anta dette også er tilfelle for G5 kjøpt i USA.

 

Forresten hyggelige priser i Singapore. Jeg kjøpte også

Infocus X1 prosjektor (7800,- NOK)

Panasonic NV-MX500 (8200,- NOK)

 

Slå den..?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg kjøpte nylig Canon ixus 400 i Singapore (ca 2700,- NOK). Norsk ligger inne som et av alternativene i menyen. Jeg vil anta dette også er tilfelle for G5 kjøpt i USA.

 

Forresten hyggelige priser i Singapore. Jeg kjøpte også

Infocus X1 prosjektor (7800,- NOK)

Panasonic NV-MX500 (8200,- NOK)

 

Slå den..?

 

Wow, det var litt av noen priser. Du betalte noenlunde nøyaktig

halvparten av det jeg ga for mitt mx-500 her i landet for 6mnd siden.

 

Med dagens priser på flybilletter er det ikke bare bilder det lønner seg

å dra ut av landet for å kjøpe :roll:

 

Håper du får mye glede av dine fantastiske kjøp.

Lenke til kommentar

Huff, var ikke mye hyggelig lesing det...

 

Nei, like mye som jeg hater å innrømme det når folk påpeker det ovenfor meg, så må jeg nok innrømme at det er best å kjøpe i Norge (eller scandinavia kanskje) - spesielt med tanke på garanti-tid og tilgjengelighet til forhandler...

 

Selv har jeg tapt over 4000,- i et usa-garanti-reparasjon-kjøp-opplegg-prosjekt, dette var kun penger som gikk tapt, fyren bak firmaet lurte folk trill rundt, og slo seg konk. når han var ferdig. I tillegg gikk det jeg skulle få reparert tapt, en paintball-markør til 15000,- (Fikk sånn halvveis ordnet dette senere ved et firma som kjøpte opp konkursboet etter denne karen, måtte betale de 4000,- om igjen, pluss 1000,- for nye deler...)

 

Så jeg har erfart på den vanskelige måten, at det er ikke så lett når avstandene er så store. Paypal - som jeg betalte med, og heller ikke FBI's Internet Fraud Complaint Center (www1.ifccfbi.gov), kunne hjelpe med noe...

Lenke til kommentar

Infinity camera er noen skurker. For en stund siden vurderte jeg å bestille derfra pga gode priser. Det viste seg at den gode prisen skyldtes at de prøvde å selge meg en helt ribbet versjon av en G3 (uten batteri, minnebrikke og lader........)

 

Heldigvis ba de meg ringe for å bekrefte hvilken versjon jeg skulle ha. Det viste seg da at den vanlige versjonen som de leverer her hjemme kostet ca 200$ mer. Jeg kanselerte da hele bestillingen.

 

Tror ikke jeg kommer til å bestille noen dyre saker over webshop'er i utlandet etter dette.

 

Er du derimot ute på tur skulle det være enklere å gjøre et røverkjøp :-)

Lenke til kommentar

Det finnes brukbare butikker "over there" også. En av dem er www.ritzcamera.com . Vet ikke hvordan de er sammenlignet med andre på pris, men tror ikke de ligger så galt an.

 

Men de sender ikke til andre land enn USA og Canada, men det fikser man jo lett med en forwarding adresse i USA. Husker ikke webadressen til siten med forwardingadresser, men det er nok den beste løsningen for de som bor i Norge. For det er ikke så mange butikker i USA som sender til europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...