Gå til innhold

Informasjon om Bialystok


Jente2095

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal studere medisin i Bialystok, Polen og lurte på om noen av dere hadde noen erfaring fra denne byen eller Medical University of Bialystok? Vet dere kanskje om noen billige flyselskaper? Bor i Bergen og må være i Bialystok klokken 1400, 7. september. Har også lyst til å ta lappen der nede da jeg ikke hadde råd til å ta lappen i Norge. Kanskje noen av dere har gått på dette universitet og har bøkene fra 1. klasse? Vet dere om prisene på ting der (mat, restaurant, møbler, internett etc.)

 

Er takknemlig for hva som helst :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer!

 

WizzAir eller RyanAir fra Torp eller Rygge til Warzawa, og så tog videre, pleier å være billigste reisealternativ. Vet ikke om WA eller Ryan flyr fra Bergen direkte til Warzawa, men da går det jo an å ta mellomreisen i Norge først ;)

 

Prisene er veldig greie sammenlignet med norske nivåer, spesielt i matbutikker og ute-spising. Møbler har jeg ikke så stor kjennskap til, men på shopping generelt er prisene relativt lave. Lappen har jeg heller ingen informasjon om.

 

Dersom noen av de tidligere studentene er interessert i å selge bøkene sine regner jeg med de henger opp lapper på skolen. Det normale er at medisinstudenter velger å beholde de aller, aller fleste bøkene fra alle skoleårene - spesielt førsteklassene ved overgang til andre ;)

Lenke til kommentar

Å! Tusen takk for svar :) Ja, jeg fryktet dette med bøkene, var så innmari dyrt med bøker. Vet ikke helt hvordan prisene ligger an i Norge, men medisinbøkene på engelsk koster 4000 kr.

 

Med tanke på at undervisningen og alle prøver (credits) foregår på engelsk, hadde jeg definitivt kjøpt bøkene på engelsk.

 

Du får ganske høy støtte fra Lånekassen som student i utlandet, og i Polen (spesielt i Bialystok, hvor prisnivået er lavere enn i storbyene) får du mer for Lånekasse-sloty'ene enn du får i Norge for Lånekasse-kronene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...