Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en HP Envy m6 for en tid tilbake, denne hadde såklart Windows 8. Etter å ha brukt det en tid fant jeg ut at jeg ikke ville ha W8 så jeg begynte å installere W7.

Dette skulle jeg aldrig ha gjort.

Gjorde alt på en normal måte og bootet fra cd med W7 på.

Er en liten stund siden nå så husker ikke helt hva som stod etter installasjonen var ferdig og jeg skulle starte W7 eller om det kom under installasjonen, men det kom iallefall en feilmelding.

Og Windows ble aldrig installert på en funkende måte.

Søkte på forum osv etter en løsning, noen nevnte at jeg skulle bruke gparted til og slette alt på hardisken.

Gjorde dette først på primery hdd, og når det ikke funket gjorde jeg det med Recovery parisjonen også. (ja, jeg vet.. dommeste jeg har gjort)

Dette funket såklart ikke noe bedre.

 

Så jeg gidde opp og slengte i en W8 cd og skulle bare leve i smerten med å bruke W8.. MEN dette fikk jeg heller ikke til. Den bare stanser på "Windows setup" Der det står "Getting files ready for installation" på 1%.

Så etter det gadd jeg ikke mer. og la den fra meg. Der har den ligget en god stund og jeg vil prøve påigjenn. Men som dere har skjønt er jeg ikke noe IT-geni så jeg spør om hjelp.

 

Føler meg dom som et brød.

 

All hjelp blir tatt imot med STOR takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hp gjør det vanskelig når pcen kommer installert med win-8.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-e-g-Windows-8-and-Software/HP-ENVY-m6-Install-Win7-impossible/td-p/1987283

HP doesn't recommend the installation of Windows 7 nor will it support the installation of Windows 7 on a computer shipped with Windows 8. HP will not provide Windows 7 drivers and suitable drivers may not be available for the hardware in the computer. Additionally, Windows 7 may not support some of the hardware or software features designed for the computer.

 

 

Create your HP Recovery Discs before modifying or changing ANYTHING.

You will need to DISABLE "Secure Boot" and ENABLE "Legacy Support" in the BIOS and save those changes before you will be able to install or run Windows 7.

You may also need to confirm these changes after rebooting the first time.

You must leave "Secure Boot" DISABLED and "Legacy Support" ENABLED to continue using Windows 7.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...