Gå til innhold

Rare striper i 3D-applikasjoner.

Zabre777

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sliter litt med noen horisontale striper som dukker opp når jeg kjører 3D-mark og en del andre spill. Stripene er ca. 1-2 cm. brede og dukker særlig opp når jeg leer musa sidelengs (f.eks. i FPS-spill). Jo fortere jeg beveger musa, jo tydeligere blir stripene.

Kan best beskrive stripene som flimmer, og det virker som om bildet ikke oppdaterer seg skikkelig i disse områdene.

Jeg trodde det var skjermkortet som tullet, men har nå et nytt Radeon-kort i boksen her med samme resultat. Noen som har noen ideer om hva dette kan være?

Takk for hjelpen,

Henning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å oppdatere driverne til 3.7. Du kan også prøve å stille oppdateringsfrekvensen.

Edit: Husk å bruke Driver Cleaner når du fjerner driverne. Avinstaller driverne du allerede har, reboot, kjør Driver Cleaner, reboot og installer nye drivere. De driverne jeg linket til er en alt-i-ett pakke (drivere, control panel, WDM).

Skrevet

Har prøvd det ja. Har prøvd det meste av software/driver-innstillinger egentlig.

Jeg har sett litt nærmere på disse stripene, og de er faktisk bredere enn 1-2 cm. De beveger seg også en del. Vanligvis oppover på skjermen. Grafikken blir helt flimrete og treg i disse feltene. Skjønner fint lite av dette her.

Begynner å lure på om det er en hardware-feil (CPU eller HK etc.). Noen som har sett noe liknende før?

Henning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...