Gå til innhold

Temadagkonkurranse: Rett fra kameraet - vinn fotobok


Anbefalte innlegg

 

Fordi det ble krøll forrige helg, setter jeg opp en ny innleveringsfrist den kommende helgen. Dere som leverte bilder forrige helg, må dessverre laste disse opp på nytt igjen. Dere som ikke fikk levert: Nå har dere en ny sjanse.

 

Er det begrensning på hvor mange bilder hver enkelt kan laste opp ? :)
Ett bilde per deltaker. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAW-filer er nok større enn 5 MB som står som grensen på upload her.... hvordan skal det sikres at man ikke har gjort noe? Fotograferer man i RAW vil man vs. jpeg få blassere og mindre skarpe bilder uten at man gjør noe med dem, er det da lov å bruke sharpening og gjøre noe med kontrasten?

Lenke til kommentar

Vi har selvsagt ingen måte å garantere at bildene er hentet rett fra kamera. Vi velger likevel å tro at de fleste tar dette som en utfordring og ikke føler for å "jukse" for å vinne.

 

På grunn av størrelsesbegrensningen på opplasting er RAW utelukket. Dere som kun bruker RAW, har dere mulighet til å skyte RAW og JPG samtidig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fordi det ble krøll forrige helg, setter jeg opp en ny innleveringsfrist den kommende helgen. Dere som leverte bilder forrige helg, må dessverre laste disse opp på nytt igjen. Dere som ikke fikk levert: Nå har dere en ny sjanse.

 

Sier du det.. Mitt bilde ligger der i fra forrige helg, og nå har jeg ikke den konkurranse boksen som jeg hadde som en valgmulighet forrige helg. Dette betyr at jeg ikke får lastet opp bilde til denne konkurransen.. Eller er jeg allerede med.. da bildet allerede ligger der ferdig opplastet i denne saken?

Lenke til kommentar

Et merkelig opplegg dette her!
For noen uker siden fikk noen ikke lastet opp i det hele tatt, så ble det satt ny frist, og fremdeles var det problemer med opplasting, tydeligvis. Jeg ga iallefall opp....!
Nå ser jeg at noen bilder fra forrige opplastingsperiode ligger igjen, sammen med noen nye. Vinnerbildet finnes ikke blant disse, men et annet bilde fra vinneren kan sees.....?
Håper at en for senere anledninger har et sikkert opplegg på plass, og at også noen er tilgjengelig for å svare på spørsmål fra mulige deltakere!

PS!
Det bildet som vant er forøvrig en verdig vinner, bare så det er sagt! :)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Et merkelig opplegg dette her!

For noen uker siden fikk noen ikke lastet opp i det hele tatt, så ble det satt ny frist, og fremdeles var det problemer med opplasting, tydeligvis. Jeg ga iallefall opp....!

Nå ser jeg at noen bilder fra forrige opplastingsperiode ligger igjen, sammen med noen nye. Vinnerbildet finnes ikke blant disse, men et annet bilde fra vinneren kan sees.....?

Håper at en for senere anledninger har et sikkert opplegg på plass, og at også noen er tilgjengelig for å svare på spørsmål fra mulige deltakere!

 

PS!

Det bildet som vant er forøvrig en verdig vinner, bare så det er sagt! :)

 

Det ble litt klabb og babb denne gangen, det beklager jeg på det sterkeste. Jeg har forsøkt å få med meg alle bidragene (det var ikke bare vinnerbildet som ikke vises her), så det i hvert fall skulle være rettferdig for alle.

 

Hvis det blir mer krøll neste gang også, må vi få teknisk til å kikke på hva som er i veien, men enn så lenge håper jeg på at klusset dukket opp fordi jeg endret innleveringstid på en og samme aktivitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg lurer litt på hvordan vinnerbildet vant.. da det ikke ligger blant bidragene her.. Så hvordan kan det ha seg at bilde, som ikke ligger blant kandidatene til konkurransen vinner? Ser heller ikke at brukeren har postet noe i denne tråden heller? Hverken som opplastet bilde, eller en post som linker til bildet i denne tråden?

 

Har du fått bildet via PM? Isåfall er det vel i mot reglene som er satt for denne konkurransen.

Lenke til kommentar

finner forsatt ikke vinnerbildet noen sted jeg da.

Det var som sagt overfor masse vanskeligheter med å få lagt inn bilder og ingen visste egntlig hva som ble med eller hvem som ble med.

 

Det er her. Ovidia2 nevnte tidligere i tråden at hun hadde lastet det opp, men at hun var usikker på om det kom med.

 

Som sagt, det ble mye kluss denne gangen. Mest sannsynlig fordi jeg måtte endre innleveringstidspunktet på den eksisterende aktiviteten.

Lenke til kommentar

jeg ser Ovida har ett annet bilde her på selve konkurransen. Så da fikk altså noen levere 2 bilder noen 1 mens andre ingen.

Det må vel være svært uheldig og litt for mye kluss

 

Ja, jeg ser den.

 

Vinnerbildet ble lastet opp før det bildet som ligger i aktiviteten her, så derfor har jeg regnet med dette, ikke bilde nummer to.

 

Hvis noen har problemer med å levere neste gang, så er det greieste at de sender meg en PM så jeg kan kikke nærmere på det. Denne gangen ble fristen utsatt nettopp for at de som ikke fikk lastet opp bilde første gang skulle få en ny mulighet.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvordan vinnerbildet vant.. da det ikke ligger blant bidragene her.. Så hvordan kan det ha seg at bilde, som ikke ligger blant kandidatene til konkurransen vinner? Ser heller ikke at brukeren har postet noe i denne tråden heller? Hverken som opplastet bilde, eller en post som linker til bildet i denne tråden?

 

Har du fått bildet via PM? Isåfall er det vel i mot reglene som er satt for denne konkurransen.

 

Se sitat nedenfor, skrevet drøye 30 minutter etter at vinnerbildet ble lastet opp:

 

La inn et bilde til konkurransen jeg også men det kom på bildekritikken vet ikke om det ble rett.. ;)

Hilsen Tove

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...