Gå til innhold

Nikon COOLPIX P7700


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ettersom at jeg har Nikon speilrefleks fra før og kjenner menyen deres ønsker jeg i utgangspunktet et kompaktkamera fra Nikon. Ser også fordelen med å kunne bruke min eksterne blitz SB-700, for det går vel med eventuelt Nikon COOLPIX P7700?

 

Hvordan er ellers dette kamera, gir det bra bildekvalitet, lett å manøvrere osv?

 

Kan jeg styre min SB700 blits trådløst med den innbygde blitzen?

 

Erfaringer med dette kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Det er synd det er tregt ved bruk av RAW, for det er det jeg kommer til å skyte i. Er det tregt å skyte et par - tre bilder med, eller er det mer når en dundrer løst på serieopptak?

 

Jeg har i dag et Sony RX100 som jeg har lest mye bra om, og det kamera tar meget bra bilder, men jeg finner meg ikke helt til rette hva gjelder brukervennlighet. Jeg vet at det er flere Nikonbrukere som synes dette er lett i bruk, men vi er alle forskjellig, også savner jeg litt å kunne bruke den eksterne blitzen.

Lenke til kommentar

P7700 kan være tregt fra første bildet, med JPEG og RAW samtidig og et tregt minnekort så kan det være direkte ille. RX100 er mye raskere og gir bedre bildekvalitet så det blir en litt kjip nedgradering på noen måter.

 

RX100 har et hav av instillinger som man kan bli sprø av, men hvis man konsentrerer seg om det man egentlig har bruk for så kan man sette det opp sånn at man når alt man trenger med et par raske knappetrykk uten å rote rundt på menyen.

 

Så av skjermen så blir kameraet betydelig raskere. Sett opp Fn menyen til å bare vise de instillingene du trenger. I M programmet så trykk "ned" for å veksle mellom å stille blender og lukker med tommelhjulet. Lås fokus på senter, sett drive på kontinuerlig med fokus. Skru over på grønn auto når du bare skal knipse og/eller bruke avansert autofokus. Hvis du i tillegg gjør noen personlige justeringer så kan du få et meget effektivt oppsett med full kontroll over kameraet uten å rote i menyen.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar :)

 

Helt enig at det på mange måter blir en nedgradering. Spørs om jeg må vurdere det litt lenger før jeg gjør noe overilt :hmm:

Har kjøpt den orginale Sony skinnveska, så det er meget praktisk og henge rundt nakken på tur. Nei må nok vente litt, heheh....

 

Om det ikke er for mye arbeid for deg, hvordan har du satt det opp for enklest mulig?

En ting jeg savner(mulig jeg ikke har funnet det ut....) Auto-iso i M-modus?

 

Ellers er blitsen genial som kan skyte i taket :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser at det slippes et Nikon P7800. Noen som vet om dette er bedre enn forgjengeren med tanke på det som det ble mest trukket for. Så i en test at det var generelt litt langsomt og jobbe med, samt at lagring til raw fil tok for lang tid, men ellers et supert kamera.

Noen som vet om dette nå er forbedret?

 

:):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...