Gå til innhold

EQN og ProSiebenSat.1 Games


Anbefalte innlegg

Var inne å skulle melde meg på Everquest Next beta da jeg så at det er ProSiebenSat.1 Games som har ansvaret for spillet her i Europa.

 

Det var mye misnøye med det av en eller annen grunn, og flere skulle spille gjennom en proxy for å kunne spille på NA servere.

 

Noen som vet hvorfor ProSiebenSat.1 Games har så dårlig rykte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med ProSieben har jeg kun fra da de skulle ta over ansvar og drift av europeiske servere for Sony Online Entertainments DC Universe Online.

(Tvungen) overføring av europeeres eksisterende kontoer skjedde ved at man opprettet ny konto hos ProSieben og bandt den opp mot din SOE-konto, men dette fungerte ikke som det skulle en periode. Man kunne fint opprette ny P7S-konto, men å binde den nye kontoen opp mot din gamle hos SOE var visst så problemfylt at de tok ned hele tjenesten uten å gi noe informasjon om når den kom tilbake.

 

Selv ventet jeg i en måned+ for å få overført, uten å høre noe fra P7S. Jeg henvendte meg til SOE som var langt mer serviceinnstilt og virket som om de ville komme til bunns i saken - men jeg ga opp før jeg hørte noe mer.

 

 

Spillinnholdet/events virker å være det samme på europeiske og amerikanske servere (du kan selv med P7S-konto spille på amerikanske servere), men spillets nettsider oppdateres i mye mindre grad hos P7S - kanskje det er logisk siden de må skrive det på 4-5 forskjellige språk. Samtidig virker forumene langt mindre aktive hos P7S - igjen logisk siden europeisk spillerbase fordeles på 4-5 forum; ett for hvert språk. Selv ville jeg valgt SOE over P7S, siden erfaring fra Lord of the Rings Online, Warhammer, WoW m.fl viser at prinsipialen/hovedutgiver ofte kommer med bedre tilbud, kampanjer, rekrutteringsgaver enn agenten.

 

Så lenge jeg får spille er jeg dog fornøyd. At jeg får spille på amerikanske servere vurderer jeg som et pluss, siden de er normalt mer aktive og kjekkere å spille med enn side opp og side ned med spam på russisk. At Everquest skal regionsperres (du sier flere skal spille gjennom proxy) er helt nytt for meg, men det er ingen game-changer. Jeg antar det var VPN de mente med proxy, og det koster rundt $10-15 måneden - mer enn det smaker for min del.

Lenke til kommentar

Så video om EQN i går, det så bra ut.

At ProSiebenSat.1 Games skal drifte det i EU er ikke bra, basert på personlige erfaringer med Planetside 2, og jeg er ikke alene i følge flere forums om PS2 loggin problemer. Og dette foregår enda, måneder etter server move.

 

https://forums.stati...ransfer.109221/

 

ProSiebenSat.1 Games skal drive EQ2 i EU var dårlige nyheter. :nei:

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...