Gå til innhold

Suppleringsopptaket 29. juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg null sjanse for å komme inn når jeg står som nr 2 på venteliste til Bergen, men det står at studiet etterfylles ikke?

 

Dette varierer etter hvilket studie du har søkt. Noen studier tar opp så mange flere studenter enn det er plasser på hovedopptaket at de har ingen eller få ledige plasser ved andreopptaket. Noen av disse studiene venter da til etter skolestart med å etterfylle studiene fordi det alltids er noen som ikke møter på første skoledag. Så alt håp er ikke ute! (såfremst du ikke har søkt juss ved UiT, der gir de ikke ut flere plasser enn de som får tilbud på hovedopptak). Om du er usikker på dine sjanser kan du også prøve å ringe de på studiestedet ditt som har ansvaret for studiet du har søkt.

 

Har ikke fått noe forandring her heller. Synes det er litt merkelig dersom overhode INGEN fra noen av ventelistene til medisin har blitt tatt opp.....

 

Les svaret jeg ga over. Medisin er blant de studiene som overfyller ved hovedopptaket, og som ofte ikke etterfyller før etter skolestart. Ei venninne fikk ventelisteplass nr 6 ved hovedopptaket ved UiT for to år siden, og hun var fortsatt på plass nr 6 dagen før skolestart. Men på ettermiddagen på skolestartdagen fikk hun en mail/telefon om at hun hadde fått en plass!

Endret av medisinstud
Lenke til kommentar

Les svaret jeg ga over. Medisin er blant de studiene som overfyller ved hovedopptaket, og som ofte ikke etterfyller før etter skolestart. Ei venninne fikk ventelisteplass nr 6 ved hovedopptaket ved UiT for to år siden, og hun var fortsatt på plass nr 6 dagen før skolestart. Men på ettermiddagen på skolestartdagen fikk hun en mail/telefon om at hun hadde fått en plass!

 

Får sitte med litt håp i to uker til da. Det vil være det bitreste jeg har opplevd å ende opp så nærme som det her :hrm:

Endret av ehe90
Lenke til kommentar

Er det håp for nr 10 på venteliste for odontologi i Oslo?..

 

Det er verre å komme inn i oslo enn i tromsø når man står på ventelisteplass, ettersom de fleste har oslo som førstevalg, og derfor er færre som takker nei til tilbudet der. men du kan ikke vite noe sikkert før etter skolestart. foreslår at du kanskje ringer noen som har ansvar for odontologi ved UiO, og spør om dine sjanser, og hvordan ting har vært tidligere år.

Lenke til kommentar

Oppdateres ikke søknadene hver dag?

 

Ja det gjør de, men de fleste endringene som skjer nå skyldes at folk hopper ut av ventelista, ikke at noen fler tas inn. Det kan hende de tar inn et par personer i løpet av etterfyllingsperioden etter 5. august, men det er størst sannsynlighet for at de venter til etter skolestart fordi de da vet nøyaktig hvor mange som har akseptert plassen (ved å møte opp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...