Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå som det har kommet ut nytt har jeg tenkt til å bygge meg en middelklasse-ish gaming rig. Trenger litt hjelp med å finne ut hva som passer og ikke passer. Planen er å bytte ut CPU, cpukjøler, hovedkort og minne.

 

De nye delene er:

INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ 6MB S-1150

ASUS Z87-PRO Z87 S-1150 ATX

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PRO SILVER 1600MHZ (2X4)

CORSAIR H80I HYDRO CPU COOLER S-1150/1155/2011/AM3+

 

Det jeg har fra før som jeg tenker å bruke til riggen er:

Intel X25-M 160 GB

Seagate Barracuda Green 2TB

ASUS GeForce GTX 570

Fractal Design Define R3

 

Har også lyst til å legge til en ekstra vifte slik at det blir to som vifter inn og to som vifter ut.

 

De gamle delene som byttes ut er:

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz

NH-U12P

6,00GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)

ASUSTeK Computer INC. P5Q PRO TURBO (LGA 775)

 

Hvor mye forskjell vil jeg merke? Vil det være verdt pengene?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser fint ut det der. Er det NH-U12P SE2 du har? Isåfall vil den passe til LGA 1150. NH-U12P er fortsatt en veldig bra kjøler. Hvor stor gevinst du vil merke av oppgraderingen vil variere fra spill til spill, men det burde være en ganske stor oppgradering ja. :)

Lenke til kommentar

H80i vil da kjøle bedre, men bråke mer

Jeg har hatt SE2 og h100i. Skjønner ikke hvor du tar det ifra at det vil bråke mer. Kommer ann på viftene/viftehastighet det det. Pumpa høres ikke.

På Haswell er det viktigere med vannkjøling enn det har vært før. Ikke fordi mengde watt som skal flyttes er mye, men fordi du trenger mest mulig effektiv transport av varmen vekk fra Die.

Lenke til kommentar

Jeg fant ingen test med NH-U12P og H80i, men vanligvis bråker vannkjøling en god del mer. Her ser du en test med NH-D14 og H100i. På auto bråker H100i mye mer, men er bare noen par grader kaldere. Man må heller ikke glemme at vannkjøling ofte sliter pumpestøy, selv om du tydeligvis ikke er plaget av det på din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...