Gå til innhold

Dimmefilm - Luftvernartilleribataljonen


4MB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takktakk!

 

Mesteparten av filmen er filmet med et Canon 550D, og resten med GoPro. Vi presenterte ideen om en kvalitetsfilm for batterisjefen, og fikk tillatelse til å være "dedikerte filmere" under visse øvelser og caser. Den ferdigklipte versjonen måtte selfølgelig godkjennes av øverste stab, hvor vi også måtte ta ut et par klipp :)

 

Regner med det varierer veldig fra avdeling til avdeling på hvor strenge de er på filming.

Lenke til kommentar

Filmen viser høydepunktene iløpet av året, og det var selfølgelig ikke sånn hele tiden. LVABn har to avdelinger, en på Ørland og en i Bodø. Avd. Bodø har mye større fokus på grønn tjeneste enn på Ørland. Ellers har det veldig mye å si hvilken tropp/lag du havner i. Luftvern består av mye komponenter, og øvelser består dermed mye av vakthold og drifting av komponentene. Så hvis du er ute etter typisk hær-tjeneste, ville jeg heller tenkt meg ditover.

 

Jeg var så heldig å havne på recce-laget i Bodø. Vi var tre soldater+lagfører(eks. Hæren, to turer til Afghan), som var veldig fristilt. Oppgaven vår var å rekognosere og evt. klarere stillinger til resten av avdelingen. Vi hadde veldig mye fritid til å trene på stridsteknikk og diverse fete ting mens resten driftet komponenter på en eller annen fjelltopp. Det fulgte naturligvis med mere hat og, men det er bare gode minner. Jeg hadde et jævla bra år, og Recce-lagføreren i år er en eks TMBN-lagfører med sinnsyk kompetanse, så hvis du gutser på og viser motivasjon for recce, veit jeg det blir en fet tjeneste. Kanskje litt risky å søke seg til LVABn og sjangse på at man havner i Bodø og recce tho..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...