hifiman55 Skrevet 13. juli 2013 Skrevet 13. juli 2013 (endret) hei! jeg har en arbeidsbok som regner ut lønn og i en av cellen så har jeg noe som heter kveldstillegg denne arbeidsboken ligger i sheet3 mens alle satser ligger i arket satser. jeg skal prøve å få det til slik: når jeg skriver inn for eks 3 i cellen "kveldstillegg" så skal det automatisk komme opp hvor mye jeg har tjent på arbeide kveld, for eks. når jeg skriver tallet 3 så skal det automatisk regne ut 3*180(satsen) 540 og visst jeg endrer til 4 720 i denne cellen (C5) håper dere forstod dette takk for all hjelp Endret 13. juli 2013 av hifiman55
Teza Skrevet 13. juli 2013 Skrevet 13. juli 2013 Har ikke tid til å sette opp formler nå, men kan følgende oppsett fungere for deg? http://www.terjeande...no/forslag.xlsx Kanskje lettere for andre å hjelpe dersom du linker til en kopi av regnearket ditt. forslag.xlsx
Harald Staff Skrevet 13. juli 2013 Skrevet 13. juli 2013 (endret) når jeg skriver inn for eks 3 i cellen "kveldstillegg" så skal det automatisk komme opp hvor mye jeg har tjent på arbeide kveld, for eks. når jeg skriver tallet 3 så skal det automatisk regne ut 3*180(satsen) 540 og visst jeg endrer til 4 720 i denne cellen (C5) håper dere forstod dette Med 3 i celle A1, formel i B1: =A1*Satser!C4 når arket Satser celle C4 inneholder satsen 180. HTH. Beste hilsen Harald Endret 13. juli 2013 av Harald Staff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå