Gå til innhold

Kor kan eg skaffe Linux...?

vegham

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen hadde rett URL til en plass der eg kan laste ned hele linux redhat... eller den Linux Versjonen som er best. Vet det gå en plass men er ikkje sikker på ka som er rett osv.. takker @ svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner svaret ved å lese i faq'en er jeg ganske sikker på :) , men red hat kan for eks hentes herfra. Dette er sikkert ikke den beste plassen å hente det fra da men..finn deg en god norsk ftp, så får du bra fart.

Skrevet

Når eg så har lasta ned dei filene så skal eg??? er nub på detta, ISO filer ? brenne ut og boote dei opp fra CD eller ? forklar plz

Skrevet

Å være nybegynner er ingen unnskyldning for å være dum. Det krever minimalt med google-skills for å finne ut hvor man finner redhat, eller hva man skal gjøre med isofiler.

Pointet er, hvis du allerede på dette stadiet må ha alt inn med teskje, så er nok ikke linux tingen for deg.

Skrevet
Når eg så har lasta ned dei filene så skal eg??? er nub på detta, ISO filer ? brenne ut og boote dei opp fra CD eller ? forklar plz

Om du har henta ned Red Hat 9 - ISO:

1. Brenn på CD'er (3 stk)

2. Lag plass på en HD, eller enda bedre ha en tom HD installert

3. Sett inn CD 1 og boot.

Voila

Mvh.

S.

Skrevet

Linux kan du skaffe på http://www.kernel.org .

En GNU/Linux-distro kan du skaffe på flere steder, bl.a. følgende:

www.debian.org

www.gentoo.org

www.slackware.com

www.redhat.com

(Beklager å måtte svare litt spydig, du er jo tross alt helt ny i gemet, men jeg mener det er viktig at folk fra starten av ser forskjell på "Linux" og en "GNU/Linux-distro").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...