Gå til innhold

13-tommer med god batterilevetid 5-7000 kr


Anbefalte innlegg

Ser etter en bærbar PC med 13-14 tommer skjerm. Den må veie under 1.7 kg. Utover det er høyest mulig batterilevetid det viktigste. Et pent chassis, gjerne i aluminium, hadde heller ikke vært å forakte. Ei heller hadde SSD-disk. Høy skjermoppløsning og trykkfølsomhet betyr ikke noe. Ytelse er heller ikke så viktig. Skal stort sett bare brukes til kontorprogrammer, programmering og internett.

 

Har kikka på Asus Zenbook UX32A, men batteritiden er egentlig ikke så veldig imponerende (http://www.notebookc...ok.82014.0.html). Kommer sikkert til å bli dårligere og dårlige etterhvert som tida går også. Er en annen prosessor i den nye utgaven R3013H da. Finnes det ikke bærbare med mer enn 45-50 wh-batterier i denne prisklassen? Er det noen av de ikke-utgåtte modellene i 5-serien til Samsung som har noe bra batterilevetid?

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er ivrig og ikke vil vente x-måneder på Haswell maskinene som lanseres fortløpende så tror jeg kanskje en Macbook Air høres ut som tingen for deg.

 

http://www.apple.com/no/macbook-air/

 

Tenkte det samme faktisk. Er jo en Macbook Air og har Haswell-prosessor, så batteritiden må være sykt bra. Kan jo bare legge inn Windows 7 på den og ha to OS. Windows for skole og Mac for fritid. Tenkte jeg skulle låne en fra Elkjøp i 30 dager og se om den er noe tess. Der har de jo en slik fin returordning. Jævlene ville ikke gi meg ny bærbar da den jeg hadde ble stjålet selv om jeg hadde trygghetsavtale på den. Får kanskje låne en ny bærbar hver måned og se hvor langt jeg kan gå. :evil:

 

Takk til Aerow for tips om nye prosessorarkitektur inc. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...