Gå til innhold

Hjelp, jeg skal fri - hva med ring?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg planlegger et frieri og ønsker råd i forbindelse med innkjøp av ring. Jeg vil kjøpe en diamantring, en såkalt ensteinsring. Har lest litt om karat, farge, klarhet etc, men er usikker på hvor jeg skal legge meg mht pris.

 

Til de som har greie på diamanter: Jeg har fått det for meg at minimumskvaliteter bør være:

 

- H Hvit Wesselton for farge

- SI1/SI2 for klarhet

- 0,20 carat

 

Antar det kan være relevant å nevne at jeg er nyutdannet (mastergrad i teknologi), men har ikke startet i jobb enda.

 

Hvor mye bør jeg punge ut med? Noen som kjenner til konkrete tilbud? Alle svar mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer.

Det er veldig ulikt hva folk mener man bør bruke på noe slikt. Du bør selv tenke hva du synes er fornuftig og ikke minst hva du tror HUN vil synes er fornuftig. Om du tror det betyr mye for henne å ha en stor diamant å vise frem ville jeg absolutt ha lagt vekt på det.

 

Personlig hadde jeg hatt jobb med inntekt rundt 350 000 i 2 år da jeg fridde for 6 år siden.Tror våre ringer kom på ca 10-11 000 kr tilsammen. (4+ for min, 6+ for hennes). Jeg husker ikke nøyaktig hvilken ring og størrelse det var, men jeg er ganske sikker på utfra prisene jeg har sett på nett nå at det var mindre stein i den enn hva du tenker på.

 

(Vi er begge av oppfatningen at det er bedre å ha 20 000 kr på konto enn å gå rundt med det på fingeren, men det er det jo ikke alle som er)

 

Jeg laget ikke en slik liste som du gjorde, jeg gikk til en gullsmed og forklarte hva jeg skulle og spurte hva de hadde. Jeg ble da vist endel forskjellige ringer i ulike prisklasser og fant en jeg likte. Jeg hadde med en av hennes andre ringer for å måle størrelse.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...