Gå til innhold

CPU-vifte til XP2500+


DevN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK947U (den burde være bedre enn SLK-900, hvis det er plass på HK ditt :wink: ) og en av disse http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5835&GID=5800

Da har du god nok kjøling. :wink: :yes:

 

Hvis ikke du har plass kan du kjøpe denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK800 og en 80mm-vifte i stedet. :)

Lenke til kommentar

Åssen HK har du?

Hvis du har plass ville jeg som sagt tatt den kjøleribba jeg nevnte, med en 92mm vifte. Jo større vifte, jo større luftstrøm kan du ha med mindre støy, her er det bare smak og behag.

Jeg har en 23db papst med 61kvadratmeter luft per time på en SLK-900, og ligger idle-temp på 40 grader med 2500+@3200+

Jeg tror nok du skal få god klokking med n.l oppsett, absolutt. :wink:

 

EDIT> Den vifta jeg har hører du såvidt, sånn at du veit det.. :)

Lenke til kommentar

Alexander i TwinMOS skrev.

Hi,

 

The SLK-947 cools better than the SLK-800 ;-)

AS fan i would recommend a Thermaltake Smart Fan2. It is an infinity variable fan - adjustable from noiseless to high power.

-> i think this is the best air- cooling bundle you can get at the moment.

 

I would say 30db is much too loud.

 

If you have good/ new stepping 2500+ (AQXDA, AQZEA for example), i think to get it to 3200+ you will need 1,675 to 1,7vcore and you´ll be fine ;-)

Er denne viften han anbefaler bedre enn denne du anbefaler MixMaster?

- Denne! -

Hvor finner jeg denne Alexander anbefaler?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du burde ta den, desuten er den 80mm og hvis du skal ha SLK-947 er det jo nonesense å kjøpe en 80mm vifte. Du vil mye bedre efekt i forhold til støy med en 92mm vifte. :wink:

 

Ifølge et amerikansk overklokkingsforum, kjøler en 80mm BEDRE, pga mindre dødsone i midten. Gi meg noen minutter, skal jeg skifte vifter og teste.

 

Edit: Nei, stemmer ikke. Ihvertfall ikke med mine vifter; de raskeste Papstene i begge størrelser. 2 grader varmere ved tomgang med 80mm'en. Helt annen ting, selvfølgelig, er at det finnes 80mm vifter (bl.a. SF II) som blåser mye mer luft enn lett tilgjengelige 92mm'e.

Lenke til kommentar

Det du også kan gjøre er å kjøpe en fan adapter og en en sånn eller en sånn (som de ikke har på lager), eller en annen 120mm vifte. Med slikt oppsett vil du ikke bare få bedre kjøling, men også ikke få så problem med et sånt "dødpunkt" ved sentrum, som da igjen fører til bedre kjøling (har jeg en teori om :wink:. Rett meg viss feil.. ). Dette ville jeg gjort. :smile:

Lenke til kommentar

Det du også kan gjøre er å kjøpe en fan adapter og en en sånn eller en sånn (som de ikke har på lager), eller en annen 120mm vifte. Med slikt oppsett vil du ikke bare få bedre kjøling, men også ikke få så problem med et sånt "dødpunkt" ved sentrum, som da igjen fører til bedre kjøling (har jeg en teori om :wink:. Rett meg viss feil.. ). Dette ville jeg gjort. :smile:

Lenke til kommentar

Det du også kan gjøre er å kjøpe en fan adapter og en en sånn eller en sånn (som de ikke har på lager), eller en annen 120mm vifte. Med slikt oppsett vil du ikke bare få bedre kjøling, men også ikke få så problem med et sånt "dødpunkt" ved sentrum, som da igjen fører til bedre kjøling (har jeg en teori om :wink:. Rett meg viss feil.. ). Dette ville jeg gjort. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...