Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DI-614+ problem


olt

Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Sliter med et problem her.. Jeg har nettopp fått levert en DI-614+ trådløs router med 4 tp-tilkoblinger fra mpx.no Jeg har telenor ( :( ) ADSL med en stor flat boks av et modem. Men det som er problemet er at jeg ikke får internett "ut av routeren", verken trådløs eller via tp. Bruker jeg derimot den gamle swichen som ikke har trådløst nett, funker det.

 

Jeg har fulgt den gule lappen om hvordan man skal sette opp mot ADSL, men får ikke noen spes kontakt. Et av lysene på internett-tilkoblingen lyser men ikke det andre som indikerer farten.

 

Jeg har også trykket reset-knappen en gang uten hell... Kan noen hjelpe meg?

 

Hilsen Øyvind Tranøy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt for lite opplysninger til å kunne hjelpe deg.

 

Regner med at du har fulgt bruksanvisningen (Quick Installation Guide), og koblet kabelen fra ADSL-modemet i WAN-porten. NB - nesten sikker på at du ikke skal bruke kryssa kabel mellom router og modem, noe du muligens brukte på switchen (dersom den ikke hadde uplink port). NB - oppsett må gjøres med TP i Lan 1.

 

Følg guiden nøye - dvs Wizarden og husk at du må velge PPPoE som protokoll for Telenor. På sida med brukernavn tror jeg du må logge deg på med brukernavn <brukernavn>@online.no. Velg resten standard.

 

Når du har gjort ferdig wizarden kan du velge Tools, Misc. Her har du mulighet til å teste ping mot internett.

 

Funker det sålangt, dvs du får svar på ping - så skulle det ikke være problemer med å få kontakt. NB! du må passe på at du har satt opp kortet i PC-en (vanlig nettverkskort og det bærebare) på rett måte.

 

Håper dette hjelper - og skulle det ikke, beskriv nøyaktig hvor langt i prosessen du kommer før du får problem.

Lenke til kommentar

Jeg skal se hva jeg får til, dette er ikke der jeg er nå..

Men hva mangler du av opplysninger? Pc'en kjører WinXp(home) men jeg kan ikke huske at jeg får opp en side der jeg kan sette inn brukernavn og slikt, selv om jeg er 99% sikker på at jeg kjører pppoe.

 

Jeg har også testet med både krysset tp, og ikke..

 

 

Skal se på det i morgen, takk for all hjelp sålangt =)

 

Hilsen Øyvind Tranøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...