Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kontakte faslegen?


Anbefalte innlegg

Så jeg har lyst å kontakte fastlegen min, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjør det?? :S Jeg er 16 (snart 17), så jeg trenger nødvendigvis ikke foreldrene mine..(?) og får å vær ærlig vil jeg helst ikke at de skal ha noe med det å gjør. Jeg føler en trang for å snakke med noen, og tenkte å kontakte legen ikke ville vær en dum idee. Har å si det mildt problemer med det psykiske helsen i det siste, og føler jeg trenger å få hjelp før det er for sent. Jeg vet hvor legekontoret er, og jeg hvet hvem som er fastlegen min.

Men må jeg prøve å ringe til legekontoret? og i så fall hvor får jeg tak i nummeret, er det på nettsiden deiras? Jeg lurer og på om det koster noe.. eller hva jeg skal svare om (evt årsak) til å bestille legetid? Er helt uerfaren! :s Anonym poster: 832ff0c9cf2e68752430dd5cb7ce3ec9 Anonym poster: 9d000b91c8cd7bf5455d362065c0f427

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så jeg har lyst å kontakte fastlegen min, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjør det?? :S Jeg er 16 (snart 17), så jeg trenger nødvendigvis ikke foreldrene mine..(?) og får å vær ærlig vil jeg helst ikke at de skal ha noe med det å gjør. Jeg føler en trang for å snakke med noen, og tenkte å kontakte legen ikke ville vær en dum idee. Har å si det mildt problemer med det psykiske helsen i det siste, og føler jeg trenger å få hjelp før det er for sent. Jeg vet hvor legekontoret er, og jeg hvet hvem som er fastlegen min.

Men må jeg prøve å ringe til legekontoret? og i så fall hvor får jeg tak i nummeret, er det på nettsiden deiras? Jeg lurer og på om det koster noe.. eller hva jeg skal svare om (evt årsak) til å bestille legetid? Er helt uerfaren! :s Anonym poster: 832ff0c9cf2e68752430dd5cb7ce3ec9 Anonym poster: 9d000b91c8cd7bf5455d362065c0f427

 

Dersom du har problemer psykisk kan du alltid be han/hun om å henvise deg til BUP som er en tjeneste for dem under 18 som trenger hjelp på det psykiske plan. Og slik jeg forstår det så går du også på videregående skole, og da kan du jo ta kontakt med skole psykologen.

 

En ting jeg vil anbefale er å ta imot behandling, da jeg selv er i en lignende situasjon, og vet hvordan det er. Ta imot hjelpen, så går det bedre etterhvert. :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...