Gå til innhold

"Buzzing" lyd fra mikrofon når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg sliter med at mikrofonen min gir fra seg en "buzzing" lyd når jeg spiller. Det virker som at dette er direkte påvirket av hva jeg gjlr på datamaskinen, og hvor mye det krever av maskinen. Når jeg spiller spill som ikkje krever så m asse, som for eksempel world of tanks eller Starcraft 2 så er det ikkje så mye lyd, men når eg spiller Battlefield 3 eller lignende kan lyden bli svært overveldene for de jeg prater med, enten det er på Mumble eller Skype.

 

Lyden er ikkje konstant, den går av og på virker det som, men varierer av intensitet basert på hvor mye ytelse det krever fra PCn.

 

Eg har et Tiamat 7.1 headset, koblet i hovedkortet med samtlige 5 kontakter + USB. Datamaskinen er ikkje koblet til en jordet stikkontakt. Kan det være det som gjør at mikrofonen lager de lydene?

Eg merker at headsettet også har en kontant static lyd som eg går ut i fra skyldes at maskinen ikkje er jordet, men den har eg så godt som fjernet ved å stille ned lyden fra headsettet og opp i windows.

 

Begynner å bli veldig frustrert. Lurer på om det kan ha noe med dårlig "shielding" på ledninger i maskinen, om eg trenger et skikkelig lydkort, en jordet stikkontakt, defekt headset, hovedkort problem, vifter eller noe annet. Akkurat nå står eg litt på bar is. Åpnet maskinen i går og stripset sammen ledninger for å minimere kontakt, fjernet et overflødig gammelt lydkort som ikkje hadde noen funksjon.

 

Har ASUS 670 Skjermkort som ligger på 75 grader når eg spiller battlefield 3.

 

 

Noen som har noen erfaringer rundt dette, eller kan gi meg noen tips til hvordan det kan fikses? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt tilsvarende problem andre veien, dvs bakgrunnsstøy i headset pga problemer med jording i leilighetskomplekset. Ble ikke fullstendig kvitt problemet før jeg byttet til trådløst headset med basestasjon som bruker optisk kabel. Et slikt headset kan evt brukes som siste utvei for deg om alt annet feiler, da det jeg bruker har innebygd mic:

Merk, det er rimelig dyrt, og nærmeste forhandler befinner seg i sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...