Gå til innhold

Vi elsker feriebilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå står sikkert snapshots for minst 95% av bildene som blir tatt - skal jeg mene noe om "undersøkelsen" vil jeg tippe at gjennomsnittsalderen er lav på de som svarte. Jo, selvsagt gir også feriebilder et visuelt tilskudd til minner - på samme tid avspeiler undersøkelsen den rike delen av verden sitt nivå for positiv trigging, noe som er et tankekors.

 

De feriebildene jeg selv finner mest i er nok mer fra rusling rundt i småsamfunn og bortgjemte steder hvor man ikke drukner i turister. Og egentlig er svært få av de fra sydlige himmelstrøk - den typen bilder for meg er mer som et slags pliktopplegg og lite inspirerende. Men nå er jeg lite urban eller flokkmenneske, heller mer som en slags halvtam villgubbe som lar høyrehjernen få stor frihet og trives best på en stein på heia med utsikt til sola som går ned i jærhavet - og med melankolien i heiloens lyder som bakgrunn.

 

Og jo, bilder får meg til å dagrømme, men antagelig ikke slik som i undersøkelsen. Bilder og musikk sammen bruker jeg ofte når jeg skriver dikt og fortellinger, men bilder med feriestemning duger ikke der - det er for liten dybde i den typen bilder for min del, de gir ingen fata morgana inspirasjon.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...