Gå til innhold

Høy xp2500 temp?

Frysedisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte pc fra mamoz i går, og ser at cpu-temperaturen (AMD Athlon XP2500+ Barton ) ligger på rundt 60-61 grader. Prosessorvifte: Glacialtech silent breeze.

Er ikke dette litt i høyeste laget av hva man kunne forvente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var litt høyt ja, men husk at die tempen er 85c (?), men hvis du

setter inn noen kabinett vifter så synker tempen med ca. 2-3c. og system temp enda litt mer.

Skrevet
Akkurat. Forøvrig, vil den høye temperaturen ha noe å si for prosessorens ytelse?

Nei...Ikke annet at systemet kan bli ustabilt vist tempen er i høyeste laget..

Skrevet

Hmm, det var "ubersnodig". Sjeekk at viften er der :p og at den henger godt fast og hard til socketen, ha også på kjølepasta. Har du ikke det løpåkjøp. Jeg har klokka min og jeg ligger på 42 når vifta er på laveste :) AERO 7

Skrevet

Hmm.. Jeg har nettopp kjøpt meg 2800+ "Barton" og har samme problemet. Den går varm etter en stund med spill/programmer.

Jeg har en monstervifte, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Forøvrig viser BIOS temp opptil 25C mer enn Probe-programmet...

Jeg vet ikke hvilken jeg skal stole på.

Skrevet

Jeg har samme problemet med XP 2500+ med boxed vifte. Alt er tilsynelatende rikti montert, viften går i 3000RPM og temteraturen ligger somregel rundt 70 grader. Den stiger når jeg spiller eller gjør andre krevende ting. Jeg fatter ikke hva som er galt. Hva er normal temperatur med boxed vifte uten og overklokke?

Skrevet

Noen av XP2500+ Barton prossesorene er feil produser. Det vill si at de funker men V.CORE er over 1.65!! dette skapper probleme. vi har nettopp funnet ut av dette probleme.

Du kan prøve å sette ned V.Core, men vil nok anbefale deg sende inn til forhandleren din.

Skrevet

Min står somregel på 1,65. Bios stiller den opp og ned alt ettersom. Jeg har sett at den har vert opp i 1,67. Betyr dette at min CPU er defekt?

Skrevet

Ok.. det er uansett ganske merekli. Alt skal vere rikti montert, og jeg har prøvd å demontere og monterte på nytt uten at det hjalp. Jeg bruker kjølepasta og har følgt AMD sine instrukser.

Varmen blir i hvertfall overført til kjøleribba, for den er glovarm. Da må det vell vere noe galt med CPUen min?

Det kan også nevnes at CPUen er like varm når jeg klokker den ned (setter fsb til 133mhz). Den har derimot aldri vert overklokket, og den er helt ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...