Gå til innhold

Tohånds kasteteknikk, flua hekter seg i snøret.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ett stort problem med overhodet kastet med min tohåndsfluestang, i fremslengen når jeg skal legge ut flua så hekter den i skyteklumpen. Dette skjer bare på tohånds, skjer aldri når jeg bruker enhånds stanga.

 

Når jeg startet min karrière som fluefisker etter laks, så var det bare overhodet kastet som jeg klarte, da klarte jeg ikke å speykaste i det hele tatt. Nå spayer jeg som bare det, men klarer da altså ikke overhodetkastet.

 

Det er en spesiell høl som jeg fisker i der dette kastet trengs, bruker det kun der for å rett og slett komme ut til fisken. Har hatt en som har fisket med flue i over 20 til å se på meg, han ser rett og slett ikke noe feil, bare at jeg lager store bukter.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Endret av ellipsis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv et annet snøre! Hvis du ikke har selv, så er det sikkert mulig å låne :-) Test ut forskjellige snører/vektklasser, så finner du sikkert ett som passer til din kastestil.

Jeg har ei G.Loomis selvbygd stang som kan være utrolig sær. Med den anbefalte vektklassen så hekter flua ofte pga min kastestil og rask stang. På den bruker jeg en vektklasse høyere enn AFTM systemet tilsier for stanga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...